LaSportiva Nepal Extreme

Eftersom jag sitter långt från närmaste butik som har storskor i sortimentet, så är jag hänvisad till nätet. Och av denna anledning undrar jag om någon kan informera om LaSportivas Nepal Extreme är stora, normala eller små i storleken. Eftersom jag tänkte gå upp en storlek, så undrar jag om det räcker, eller om man måste gå upp ett par storlekar. Generellt sett har jag tänkt att jag ska kunna använda skorna med ett par sockar, eller ibland två par om det är lite kyligare.

Mvh /Joel
 
Hmm, har inte extrem utgått?
Det fanns bara restlager kvar i fjol iallafall, vilket ledde till att jag slantade upp för ett par evo. (=bra kängor, men stort hål i plånboken)

Om de har samma passform så skulle jag säga att de är normala i storlekarna. I min vanliga skostorlek får jag lagom plats med ett par tjocka eller två par tunnare sockar.
Gå upp en halv storlek om du prioriterar värme, testa din vanliga storlek om du prioriterar klättringsförmåga.

Detta gäller naturligtvis mina fötter. Ingen garanti för att de passar dig.
 
ha ett par olympos mons i str 43.
normalt så har jag str 42 men nu får jeg plats med ett par tjocka strumpor

robert
 
Tack för svaren! Givetvis skiljer det sig från fot till fot, men det verkar ju som om Nepal Extreme inte är onormalt stora eller små i storleken.

Mvh /Joel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.