Långa skalbyxor

Kan någon svara på vilken tillverkare som har den längsta benlängden på skalbyxor eller kanske till och med tillval i form av extralånga ben? Kanske verkar lite komiskt men i de flesta fall blir byxorna så väldans bylsiga när man går upp i benlängd (storlek). Därav min lilla undran. Tacksam för synpunkter.
 
Klättermusen igen..

Klättermusen brukar kunna specialsy det mesta, såvida du är beredd att slänga upp en extra slant..

Maila och hör med klattermusen@klattermusen.se

Mvh Per
 
Är själv två meter lång och har samma problem som du har, har själv ett par Norröna Trollveggen, storlek XXL och förvånande nog är de både långa ben och ej någon jobbig "bylsighet"

/Martin
 
Tierra Cassin Ridge

Hej!

Är inte vääldigt lång (186cm) men har ganska långa ben. Mina Tierra Cassin Ridge är hyffsat långa och smala. De är faktiskt ganska tighta och jag tror att de inte blir särskilt byllsiga ens i XXL.

/Gunnar
 
Långa byxor

Hej !

Utemagasinet på Hantverkar gatan i Stockholm har en sy avdelning som förlängde ett par Northface byxor till mig med 10 cm. Blev kanon snyggt, tyvärr lite dyrt, men är man 2 meter så blir man glad för allt som går att få i rätt storlek.

Kollade med Klättermusen också men dom syr sina kläder i Baltikum någonstans nu förtiden, så dom tar inte speciallbeställningar längre, dåligt !!!
 
Trollväggen

Har själv Tierra Cassin Ridge som jag tycker har någotsånär långa och smala ben. Annars har jag pratat med vildmarksbutiken i Östersund som informerat om att Norröna kan specialbeställas med längre ben för ett tillägg på ett par hundralappar. Med tanke på slittiden är väl detta att betrakta som en rimlig merkostnad för att vara nöjd. Det är inte lätt att vara missbildad med längre ben än kroppen behöver/alt/smalare mage än vad som passar långa ben(-;
Bosse
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niduri Är mina lagg för långa? Telemark 4
Hur långa stighudar? Telemark 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.