• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

lära sig klättra

Hej

vill allt lära mig klättra, och skulle helst lära mig av någon som båda kan sen tidigare och nybörjare, är väldigt envis och tålamodig
 
Om du inte redan har gjort det, så rekommenderar jag dig att gå en klätter-kurs. Så du lär dig bra säkringsarbete och annat.

Sen finns det säkert folk som vill lära dig att klättra. Finns även teknik-kurser att gå, fast då bör man nog ha kommit igång med klättringen först!

Vart bor du?

//Gustav\\
 
Hej

ska ta nybörja kurs på Fysiken där ja är medlem ja har blivit mer och mer intresserad ler, skulle va kul att börja klättra ger sådan motion.
om inget annat kan du lära mig ler
Jag bor i Hisingen.
 
Ramberget på Hisingen har utmärkt nybörjarklättring!
Har satt upp många leder där, skickar förare om du är intresserad!

Inget går upp mot klättring på riktig klippa!!


Johnny
 
Klättring

Hej.
Jag har klättrat ett par månader men är fortfarnade ganska så grön. Klättra mest på fabben i gårda men till våren ute också. Du får gärna maila om du vill följa med.
Mvh
Elis
 
JohnnyL; sa:
Ramberget på Hisingen har utmärkt nybörjarklättring!
Har satt upp många leder där, skickar förare om du är intresserad!

Inget går upp mot klättring på riktig klippa!!


Johnny

Jag skulle inte tacka nej till en förare över en nybörjarklippa. Mejla hemskt gärna!

Fanny
 
Hej Fanny:=)

Ja hemskt gärna om du är intresserad, är helt nybörjare har inte ens utrustning , har bara hört att det är kul...
var klättar du nånstans?
Just nu är ja medlem på fysiken så där har dem ju kurs i klättring men vi få se:=)

mvh Isabella
 
Hej
Jag vill allt lära mig klättra den sidan är bra kommer många som vill ler, men nog är ja lite rädd för det, men man tränar mkt armar ler.
Varför är man intresserad att skicka förman?
 
Hej Isabella,

En förare (inte förman) är en guide över en eller flera klippor. Den gör att en klättrare kan hitta den del av klippan som är lagom svår.

Jag tror det bästa för dig är att gå kursen på fysiken, det är inga problem att gå dit ensam. Det gjorde jag. På kursen kommer du möta massor med andra nybörjare som du kan klättra med i fortsättningen.

Lycka till!

Fanny
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.