Kompressionspåse åt "fel håll"

Jag är van att komprimera min vintersovsäck i syntet i en påse där kompressionen görs åt "fel håll" med tre remmar, dvs längden på påsen blir intakt men diametern minskar. Sedan stoppar jag in påsen i en packpåse som jag fäster på min ramryggsäck. Nu sjunger mina kompressionspåsar på sista versen. Har inte lyckats finna något liknande att köpa. Någon som vet om en sådan kompressionspåse finns att köpa någonstans?
 
Tipsar om dessa!

Finns bl.a. Carinthia Kompressionspåse i 3 storlekar, (finns säkert andra bra fabrikat oxå) jag gillar att påsarna har både vertikala (2) och horisontella (3) kompressions remmar.

Large: mått 27 x 59 cm. Pris 265kr

Medium: mått 28 x 54 cm. Pris 245kr

Small: mått 20 x 40 cm. Pris 195kr

Länk: http://www.recon.se/sovsackar

P.S. googla, så finner du kanske dom billigare någon annanstans...

Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Jag fick en gång ett set kompretionspåsar, i olika storlekar, från Norge, med kompresionsremmar som går på längden och fungerar utmärkt. De som följde med mina sovsäckar är skapta på samma sätt. Friluftsboden har liknande. Rekommenderas
Att komprimera på tjockleken kan du ju göra med lösa remmar även om påsar där de integrerade givetvis är mest praktiska. Jag har aldrig letat efter kasslerpåsar, men de finns säkert, annars får du sy själv.
 
Tusen tack!

Utmärkta förslag, tack. Recons motsvarar ungefär det jag har i dag och Exped tillför ju ytterligare en dimension i form av full regntäthet.
Hm, man kanske inte ens behöver en packpåse med Exped, frågan om påsen håller om den ligger utanpå säcken om man får brotta sig igenom ett videsnår eller en vresig fjällbjörksskog?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.