Köp av cykelhjälm?

Låt nacken bestämma

Min uppfattning är att en lätt hjälm som sitter bra på ditt huvud utan att kännas hämmande är den bästa. Skärmar anser jag kan ta fartvind och ge onödig belastning på nacken så plocka bort sådana.

Naturligtvis bör hjälmen se kul ut och ha rikligt med ventilationshål. Bell har flera prisvärda och på mitt tjockskalliga huvud välsittande modeller. Limar har också modeller jag gillar.

Thure
 
Jag gillar skärm

Skärmen ger faktiskt lite skydd mot nedhängande kvistar när man kör i skogen. Jag har uppskattat det flera gånger. (Dessutom tycker jag det ser tufft ut...)
 
håller med!
jag skulle inte vilja ha en hjälm utan skärm nu!
ingen sol i ögonen heller!
det går väl inte så fort för mig i skogen då för fartvinden har jag aldrig upplevt extra jobbig med skärm..

satsa på skärm säger jag! =)

jag tror min hjälm heter bell avanti eller nåt och den trivs jag bra med men det är väl personligt!
 
Bekväm i lagom prisklass

Du vet hur mycket pengar du vill lägga. Leta efter något som sitter bra i den prisklassen.

Jag brukar vilja ha en hjälm som är ljus. Dens syns bättre i trafik och jag upplever dom som lite svalare än mörka hjälmar (under soliga sommardagar)

Resten är smaksak.

/Mattias
 
Skärm skyddar inte

En skärm är dåligt skydd mot både kvistar och sol. Satsa på glasögon i stället om det är skyddet du är ute efter.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.