Cykelhjälm

Undrar om det finns en cykelhjälm som inte är så fruktansvärt äcklig att ta på sej när man rastat efter en massa mil? De små skumgummikuddarna suger upp svett och blir sprängfyllda, vilket man inte märker så länge man cyklar,men när man rastat och skall ta på sej hjälmen märks det desto mer. Kuddarna är iskalla och när trycker ner hjälmen över sin arma skalle får man ett antal rännilar av ammoniakstinkande svett över ansiktet. Går det inte att använda andra material som gör det bekvämare att använda cykelhjälm? Nåt som inte suger upp vätska? Produktutvecklare, gör er plikt!
 
Cellgummi vetja.

Skillnaden mellan Skummgummi och Cellgummi är dessa små slutna cellerna i cellgummit.
Varför används inte det i hjälmar istället?
Det kanske är meningen att skumgummit ska absorbera svettet så att det inte rinner, vad vet jag.
Ska titta närmare på min hjälm...
Dan
 
bort bort

Jag håller med dig.
Själv har jag tagit ur de flesta kuddarna.
Jag har en hjälm (bell nemisis) som sitter
så extremt bra att kuddar knappt behövs.
Har dock sparat ett par tunna, i pannan.
 
De små kalla äckliga rännilarna kan du slippa om du innan du tar av dig hjälmen trycker den hårt mot huvudet. Att få svetten nersipprande när den är varma och man själv redan är rätt svettig inte inte så farligt. då blir den betydligt bättre att ta på sig sen...

ganska självklart egentligen..men men...
 
Äckliga avlagringar

Ännu värre är egentligen de äckliga saltutfällningar som blir på remmarna till hjälmen. De syns också...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ehn Ålder på cykelhjälm? Långcykling 5
bergholm Köp av cykelhjälm? Långcykling 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.