• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

klättring i Frankrike + kompis

Hej!

Undrar om någon vet någon organisation el.dyl. man kan kontakta i närheten av Annecy för att kunna hålla igång klättringen både inom- och utomhus under kommande vår. Tar också gärna emot tips på bra klättring i området!

Undrar även om det finns någon med samma problem som jag: Att inte ha någon att klättra med. Har alldeles för mycket tid till klättringen som jag inte kan utnyttja bara för att jag är SJÄLV! Om någon känner sig träffad och inte bor allt för långt från Västerås får denne mer än gärna höra av sig!

*kram*
 
klättring

Jag bor i geneve, som ligger ca 4 mil från Annecy, jag vet att det finns vägg inne i centrum, har ingen bra vägbeskrivning dit. Det är en vägg som inte är så hög, max 5 meter, man klättrar utan rep, golvet är mjukt, så det är ingen fara om man ramlar.

Finns klättring i gex(ute) på franska sidan.. svårt att förklara vägen. Det är där jag brukar klättra, ca 10 meter, olika leder..

(Sedan har vi ju hela alperna med klättring i olika grader..)

Kan fixa beskrivningar till båda ställene om det är av intresse, kanske lite långt med 4 mil för att klättra ?

Jag bor i området, hör av dig när du är sugen på att komma ut och klättra, jag är alltid med !
 
Vill gärna ha vägbeskrivningar odyl. Inte så aktuellt än i och för sig, men ändå!

När jag sen kommer ner dit vill jag gärna ha någon att klättra med, så om duy fortfarande är där i februari, så vore det kul!

Får väl höras något mer här kanske!

//anna
 
Klättring i Västerås...

Jag kommer innom kort att flytta till Västerås pga arbete och kommer då att lida av samma problem som du... ensam på väggen...
Så vill du ha någon att klätra med så hör av dig.
 
ju fler desto bättre

...som sagt...

Hojta till när du kommit hit och är sugen på att klättra så slipper vi ramla ner och slå oss på egen hand!

brukar klättra måndagar och torsdagar, men det kan nog bli fler dagar!

Ha det!

Anna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.