John Baurleden ??????

Tänkte gå denna led i höst har någon gått den nyss och vill ge lite tips vindskydd? vatten ? utmärkning ?
häls på med kängorna
 
Hejsan!
Min man och jag gick den ifol i maj. Som upptrappning inför fjällen, den var precis så jobbig!!! Väl så tuff som en dag på fjället kan vara. Men kul.
Vi gick från norr-söder, det upplevde vi som mest bara uppförsbackar! Så det är bara att välja.
Inte så mycket tältplatser att hitta man får inte vara för kräsen. Vatten stod att det ekulle finnas., men som tur var hade vi en 5lit. dunk med oss, det fanns inget vatten utan passa på att fyll när tillfälle ges.
Det var en vacker led att gå.
Har ni några frågor så hör av er.
Hälsn. Birgit
 
det var kul att ni rekom. leden jag fick inte svar på vindskyddens vara eller inte och kan man då lämna tältet hemma hälsis
 
Vindskydd!

Hej!
Vad jag minns var där nog bara ett vindskydd?
Vi tältade och då tänker man inte på det.
Vi skickade efter en karta och info. från Jönköpingsturist där kan du nog se vad du vill. Men som sagt obs. inget vatten!!!
Vi parkera upp på en friluftsanl. där fanns dusch och cafe som finalmål. Därifrån gick vi ner för alla backarna, asfalt, tills vi kom ner till Huskvarna och tog en buss norrut mot Gränna. Det funka perfekt, tider kan du få av länstrafiken där.
Markeringarna var det inte några problem med, men du vet snackar man för mycket glömmer man ju att hålla ögonen öppna!
Vi skulle gärna göra om den.
Hälsn. Birgit
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.