• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Island

Hej du!

Jag har planer på att åka till Island v.29/30 för att vandra och resa runt. Lågbudget! Går du med liknande tankar? Hör av dig!

/Anna
 
Dyrt men fint!

Lågbudget!! Det låter som du har valt fel land att resa till!
Prisexempel: 1 öl=70kr, kebab m. dricka=80kr. Det är dock inte omöjligt att komma undan hyffsat billigt.
Tyvär så är Island dyrt, men...
Finare land får man leta efter. Kom hem förra veckan efter en veckas vistelse, med underbara naturupplevelser och klättring. Kan klart rekomendera en resa dit.
Ja ja, tillförde nog egentligen inte så mycket med det här inlägget. Men var beredd på att saker och ting är dyrt där. Har hört att det bara är Japan som är dyrare att turista i.
Men som ordspråket går:
"Pengar är som gödsel, det har inget värde om det inte sprids"
Trevlig tur
 
Re: Dyrt men fint!

prinsback; sa:
Lågbudget!! Det låter som du har valt fel land att resa till!
Prisexempel: 1 öl=70kr, kebab m. dricka=80kr. Det är dock inte omöjligt att komma undan hyffsat billigt.
Tyvär så är Island dyrt, men...
Finare land får man leta efter. Kom hem förra veckan efter en veckas vistelse, med underbara naturupplevelser och klättring. Kan klart rekomendera en resa dit.
Ja ja, tillförde nog egentligen inte så mycket med det här inlägget. Men var beredd på att saker och ting är dyrt där. Har hört att det bara är Japan som är dyrare att turista i.
Men som ordspråket går:
"Pengar är som gödsel, det har inget värde om det inte sprids"
Trevlig tur

Tja 72:- för en kopp kaffe och en halvliter vatten får man pröjsa i Val Thorens Frankrike!

/mattias
 
Nu skall vi inte måla faan på väggen bara för att vi inte kan följa med. Jag var på island i somras och åkte mc jag tyckte att prisnivån där ligger något över den i sverige men det var inte så dyrt som jag föreställt mig. Vi reste runt själva och vildcampade en del och campade på campingar en del. Det går att ta sig runt med bussar o dyl. Den stora kostnaden är maten men om man tar med sig sitt eget trangia så är ju även matkostnaden human!

Ha en trevlig resa

//Uffe
 
Jag kan bara bidra med att Island är dyrt men underbart. Jag var där i somras och jobbade på ett scoutläger, åkte en 3-dagars busstur och var 2 dar i Reykjavik. Absolut värt det och jag åker gärna dit igen. Det som kändes dyrast var helt klart flyget dit och hem.
Annars så kan jag rekomnendera att hålla sig väl med de lokala vädergudarna, man vet aldrig när det tänker vara +18 och strålande sol och sen plötsligt växla till +4 och hagelsnöregnslaskstorm... Men som islänningarna resonerar "äh, vaddå planera, det orndar sig nog sen"!
Trevlig resa, och gå inte vilse i några isländska urskogar ;o)
 
Lifa ?

Var på island tre veckor för ganska många år sedan, i stället för att åka buss liftade vi runt hela "ringvägen" vilket gick utmärkt, Islänningarna stannade hela tiden och frågade om vi ville åka med .

God tur!

Johnny
 
Resa

Planerade en kortare resa i börja av sommare, men den kommer inte att bli av.

Är du fortfarande intresserad, så kan du skicka mail till mig.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.