Inställningsproblem Skyllermarks Blå

Jag har nyligen inhandlat ett par Skyllermarks Blå, och började genast skruva på dem för att justera bindningarna i sidled. Bindningen är Salomon SNS Profil. Den sitter med fyra skruvar med muttrar på undersidan och de båda i mitten på skenan gick bra att lossa genom att hålla emot med skruvmejsel från ovansidan, men de båda på sidorna bara snurrade runt utan att lossna. Skruven går inte att komma åt från ovansidan eftersom den är ingjuten eller något sånt. Är det någon som haft samma problem och kan tipsa mig om hur jag ska kunna flytta bindningarna?

/Nisse
 
Har hört rykten...

...om att det går att försiktigt borra två hål i styrplattan (bakre delen av bindningen) över de två sidoskruvarna på främre delen av bindningen. Detta gör att man kan hålla emot med skruvmejsel utan att ta bort styrplattan (bakre delen av bindningen).
Alternativet är ju att först skruva åt de tre främre skruvarna, därefter trä på styrplattan och skruva fast den bakre skruven (lite mer omständigt).
 
Tyckte jag läste att SNS var mer konsumentvänligt och mindre hantverkskrävande än Glapp?
/Oscar

sorry - inget som helst fel på frågan. Kunde bara inte låta bli:)
 
SNS profil

Alltså grejen är ju att bindningen består av två delar:

Den främre som skruvas fast med 3 skruvar. Det är denna del av bindningen som klämmer fast tåsprinten som sitter i pjäxan. Denna monteras först!

Den bakre delen av bindningen som egentligen bara är styrplattan som passar i sulans styrspår. Denna del "träs" in i främre delen av bindningen och täcker då de två sidoskruvarna. Sen är det bara den sista bakre skruven kvar. Detta brukar alltså göras efter att den främre delen sitter på plats.

Genom att borra hål i plasten som döljer de två sidoskruvarna kan man alltså skruva åt dessa utan att ta bort den bakre delen...

Enkelt! Eller hur!
 
Re: SNS profil

Anders.Appelqvist; sa:
Javisst!

Precis ett sånt svar jag önskade mig. Ska genast hem och meka vidare.

Och varför jag började skruva innan jag testkört? Därför att jag ville vara säker på att inte råka ut för en obehglig överraskning när jag stod på isen med verktygen i näven redo att börja ställa och skruva. Vilket jag hade gjort om jag inte provat först ;-)

/Nisse
 
Nisse P; sa:
Jag har nyligen inhandlat ett par Skyllermarks Blå, Är det någon som haft samma problem och kan tipsa mig om hur jag ska kunna flytta bindningarna?

/Nisse

Har du hört on Lundhags T-Erminator? Borde lösa problemet. Sorry men jag kunde inte låta bli :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sigvard Inställningsproblem Långfärdskridsko 37
Marcus Karlsson Skyllermarks Orange märkligt tung Långfärdskridsko 8
jofo69 Brynställ till Skyllermarks Röd Långfärdskridsko 5
CFJ Joha PRO med Skyllermarks röd Långfärdskridsko 3
hedstrom89 Skyllermarks röd Långfärdskridsko 1
lawe Kapa Skyllermarks blå Långfärdskridsko 3
sonias Skyllermarks 42 eller 47 cm? Långfärdskridsko 5
Ihlberg82 Längd/Placering Skyllermarks Röd Långfärdskridsko 12
steos Montering SNS pilot på Skyllermarks (röd) Långfärdskridsko 13
Läraren Skyllermarks röd vs OAC Carbon Racer Långfärdskridsko 6
Jimmituna Skyllermarks blå, utan bindning Långfärdskridsko 2
Stuvarn Skyllermarks Röd....Bra Köp? Långfärdskridsko 2
Daddy Skyllermarks Birka? I så fall vilken längd? Långfärdskridsko 9
Boosse Skyllermarks Långfärdskridsko 1
rannug Zandstra vs. Skyllermarks Blå - märks skillnaden i styvhet på isen? Långfärdskridsko 3
rickard svanström Inställning Skyllermarks blå Långfärdskridsko 0
avslutad20150710 Hårdhet Skyllermarks blå? Långfärdskridsko 16
ajn Längd Skyllermarks blå? Långfärdskridsko 5
lasse054 Kapa Skyllermarks blå ? Långfärdskridsko 6
JLjung "Kapa" Skyllermarks blå Långfärdskridsko 12
ottagono modifiera Skyllermarks blå Långfärdskridsko 0
AK Vikt på Skyllermarks blå? Långfärdskridsko 2
tmthulin Ändra profilen på Skyllermarks Långfärdskridsko 4
Boosse Skyllermarks blå Långfärdskridsko 0
jabe05 Skyllermarks Blå? Långfärdskridsko 9
chlindberg Skyllermarks nya blå ? Långfärdskridsko 0
angelikaj Skyllermarks remless Långfärdskridsko 3
Skyllermarks Birka (igen) Långfärdskridsko 1
Skyllermarks Birka något att ha? Långfärdskridsko 1
tommydee Erfarenheter av Zandstra Tour Blå? Långfärdskridsko 10
Fröken Jönsson Skryllermarks röd eller blå? Långfärdskridsko 33
Rajjan Jag har ett par blå skridskor Långfärdskridsko 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.