Inga problem....

Ett mycket klargörande bidrag till diskussionen om varför man skall ha en pik istället för stavar.
http://www.youtube.com/watch?v=Om35LUvDoHk

Varför bara en pik? Man kan ha två stycken -- "pikstavar" eller "dubbelpik" kallas det.

Att en vanlig skidstav inte är bra för att kolla isens bärighet är inte så konstigt - skidstaven är ju gjord för något annat !

Själv hade jag i den situationen pikat längre fram mot råken för att kolla isens bärighet, konstaterat att den inte höll, och sedan valt ett annat ställe för råkövergången. Andras peppningar av typ "det går nog om du åker snabbt" hade inte påverkat mig - man är själv ansvarig för hur man åker.
 
Oklart om det hade hjälpt med pik i detta fall. Det känns snarare som om stavarna är ett attribut som visar personens inställning. Gott så, ge dem inte pikar så att de kan maskera sig utan låt dem behålla sina stavar så att man lätt ser när det kommer bjudas underhållning vid råkövergång.

-Palle
 
Själv hade jag i den situationen pikat längre fram mot råken för att kolla isens bärighet, konstaterat att den inte höll, och sedan valt ett annat ställe för råkövergången. Andras peppningar av typ "det går nog om du åker snabbt" hade inte påverkat mig - man är själv ansvarig för hur man åker.

Skönt att se att det finns åtminstone en rättskaffens man kvar på Utsidan. En man som vägrar alla tokiga övertalningsförsök utan står pikrak i ryggen och hävdar förnuftets röst vid råken.

-Palle
 
Skönt att se att det finns åtminstone en rättskaffens man kvar på Utsidan. En man som vägrar alla tokiga övertalningsförsök utan står pikrak i ryggen och hävdar förnuftets röst vid råken.

-Palle

Tja, hur tycker du annars man ska göra? Fast det är klart, då blir det inga komiska youtube-filmer från råkar.... och det kanske är synd....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magnushagg Problem med bindning, tappar skridskon Långfärdskridsko 24
rikard_wiberg_hotmail.com har ni samma problem? Långfärdskridsko 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.