Har fågelviruset kommit till Oskarshamn?

Risker och verkligheten

Globalt har ca 30 per år avlidit i vad som förmodas vara en mutant av fågelinfluensan.
Verkliga risker som TBC, lunginflamation, hjärtinfarkt mfl verkar plötsligt inte lika farliga. Men är det.
Där jag har vistas har betydligt otrevligare människoskapade risker varit betydligt reelare. Även om dödsfallen berott på trafikolyckor, uttorkning och överansträngning, eld mm....
Så hetsa inte upp er för ett par döda fåglar, ännu....

Go tur
 
Så länge viruset inte smittar mellan människor så är det ingen större fara. Man får försöka hålla sig ifrån att slicka på döda fåglar... men det é svårt :)
 
Brukar fiska där i närheten, så även om risken att bli överkörd på vägen dit är betydligt större känns det ändå lite trist. Jag hoppas dock att skarvkolonierna gallras ut ordentligt, men det skulle inte förvåna mig om de visar sig vara immuna...
 
Jaja, gamla nyheter.

I Stockholm verkar det inte lika farligt med flunsan. Det ska till många döda fåglar samtidigt och helst på land för att det ska bli riskområde med avspärrningar osv.

Fan trot. Huvudsaken är väl kanske att man jobbar vidare på virusforskandet och vaccinet.

Spanska sjukan var ju rätt ruggig redan på sin tid. Typ minst 5% döda av världens befolkning.

Huga...
 
Äsch, passa dig bara så att de inte nyser på dig...

Jag tror att det är särskilt farligt om döda viggar eller svanar hostar en i ansiktet!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.