Gåsen (Sjtäntja)

Hej!

I helgen, 2014-06-08, glömde jag mitt Vaude UL liggunderlag i Sjtäntja raststuga innan gåsen. Det är sista gången något ur packningen får vara kudde under kortare rast !"&¤&%(!

Om någon vänligt person passerar där vore jag väldigt tacksam om liggunderlaget åtminstone kom till Vålådalen. Själv bor jag i Östersund.

Trevlig fjällsommar på er!

Ps. Om ni går sträckan Vålådalen - Stensdalen - Gåsen - Vålåstugorna - Vålådalen så kan jag tipsa om att Härjångsån var tuff att ta sig över om man inte vill vada till midjan.

Hittade ett ställe någon/några km nedströms, precis där sommarleden bryter sig ur vinterleden på andra sidan ån som var vadbart. Vid intresse kan jag kanske hitta rätt på en karta om det behövs.
 
Hej

Jag ska gå den sträckan i slutet av Juli, så du får hemskt gärna peka ut på karta vart det gick att vada över.

Jag håller utkik efter ditt liggunderlag när jag passerar Stäntja! :)

Mvh
Anna
 
Hej!

Tack för det!!

Jag tror inte det kommer vara några problem att vada över i slutet av juli om det inte regnar tokmycket. Den vanliga leden korsade strax efter sjöarna.

Var svårt att få ut på kartan men vi lyckades vada över där sommarleden korsar vinterleden på den delen av ån som ligger på Vålådalssidan. Hör av dig om du inte är med så får jag försöka rita på nåt sätt på en karta.
 
Ok, då tror jag att jag är med på vart det är :) Tack så mycket!
Ja, tycker också att vattennivån borde ha sjunkit en del tills dess.

Vilken färg är det på liggunderlaget?
 
Enklaste passagen över Härjångsån är i regel precis vid utloppet från den nedersta av Härjångssjöarna. Det ställe som ledmarkeringarna pekar ut är onödigt knepigt. När jag gick där för några år sedan träffade jag ett par som hade vadat till låren där leden korsar, medan jag travade över i kängorna vid utloppet några minuter senare.
 
Enklaste passagen över Härjångsån är i regel precis vid utloppet från den nedersta av Härjångssjöarna. Det ställe som ledmarkeringarna pekar ut är onödigt knepigt. När jag gick där för några år sedan träffade jag ett par som hade vadat till låren där leden korsar, medan jag travade över i kängorna vid utloppet några minuter senare.

Vi började där med men det gick inte alls den tiden vi var där, alldeles för mycket smält-vatten och på tok för kallt att ge sig på ett midjevad =)..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
S.Hellman Genväg mellan Storulvån och Gåsen Fjällvandring 11
Wwiddan Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället Fjällvandring 9
Susannee Storulvån till Gåsen Fjällvandring 14
el_duderino Från Gåsen mot Vålådalen, olika alternativ Fjällvandring 2
JimmyH Ljungdalen (Kläppen) till Gåsen via Ljungans Vindskydd och Holkendurrie? Fjällvandring 10
Enile Alternativ väg Storulvån till Gåsen? Fjällvandring 5
Lindamariaerika Förlänga tur mellan enafors och ramundberget. Gå via gåsen eller annat? Fjällvandring 7
HansViktor Erfarenhet av Härjångsfjällen Fjällvandring 5
CeciliaHG vålådalen-gåsen-helags-vålådalen. tips? Fjällvandring 9
FamHolst Gåsen, Sylarna, Helgas Fjällvandring 7
sofiagothlin Vandring Helags-Gåsen-Vålåstugorna-Ljungdalen, Tips?! Fjällvandring 4
Ngez Fiskevandring Helags - Gåsen - Ljungan Fjällvandring 2
sphagnum Vallbo - Anaris – Gåsen – Helags med barn Fjällvandring 2
snuffle Storulvån-sylarna-gåsen-stendalen-Vålådalen Fjällvandring 1
hannulan Proviantering i Stensdalen och Gåsen Fjällvandring 4
DrJ Vålådalen-Gåsen-Helags-Sylarna-Vålådalen? Fjällvandring 11
tonidondondonnelly Hjälp - Gåsen Fjällvandring 2
KarinAx Ljungan-Gåsen Fjällvandring 1
Pwe Vålådalen kyrstenenen östra bunnerstöten Gåsen vålådalen Fjällvandring 3
Lisa A Tältplats mellan Storulvån och Gåsen Fjällvandring 5
Dinas HUR blött/snö är det vid Gåsen? Fjällvandring 3
Elvah Vandringstips Sylarna, Ekorrdörren, Gåsen, Holkendurrie? Fjällvandring 4
meringa Terräng vid Gåsen Fjällvandring 4
A-K Ljungris-Gåsen Fjällvandring 5
Pwe Gåsen till Helags via Holken? Fjällvandring 2
millimeter Handöl-Gåsen Fjällvandring 1
i95_lab 5 dagars vandring i Jämtland men inte Sylarna/helags/gåsen etc Fjällvandring 7
joa_bj Bra/vackra tältplatser Sylarna-Helgs-Gåsen? Brådis Fjällvandring 2
joa_bj Fiske runt Storulvån-Sylarna-Helags-Gåsen? Fjällvandring 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.