Frost River pack

Tjena!

Finns det någon lycklig ägare till dessa fantastiska ryggsäckar?? Fy fasen vad sugen jag är på en sådan :) snacka om Bushcraft rygga.(Frost River butiken ligger i Duluth, Minneapolis) väldigt dyra, men nästan helt i naturmaterial. Om det finns någon av Utsidans medlemmar som äger en sådan så skriv gärna några rader om den :)

Med vänlig hälsning, Nicklas
 
Senast ändrad:
De där har jag också kollat på om och om igen. Mer sugen på vissa av deras andra grejer men ryggsäcken du skriver om är ser fin ut! Trevliga material. Det finns en specialvariant på den med utvändiga fickor på sidorna istället och vissa andra modifieringar.
Sen finns ju konkurrenten "Duluth packs" som också har mycket fint.
 
Hej!

Jag äger idag två ryggsäckar från Frost river och har även haft en tredje, men sålde den för att finansiera en av de jag har nu.

De jag har är Isle Ryale Jr, och en Summit Pack.

Den jag sålde var den större Isle Royal, och den såldes som sagt för att köpa den mindre modellen av samma säck.

Förutom det så har jag den vikbara hundskålen och dera Lunchbag som jag bad dem modifiera så att man kan fästa den vid bältet och samla "bra att ha saker" i under vandringen.

Jag beställde Isle Royalsäcken Jr med dragkedja för det lilla facket i topplocket och en längre "Sternum strap, då den som jag fick med den första var för kort, köpte även en sk kont att ha i säcken .

Kvalitetsmässigt är det fantstiska pjäser, men man bör ta i beaktande att det handlar om drygt hundraårig teknologi och väger därefter, men de håller nog i generationer om man förvarar dom klokt!

Summit säcken är min absoluta favorit och den använder mest, både på resor och kortare utflykter, Isle Royalsäcken har jag för vinterbruk och kanotpaddling iom att den är större.

Skulle du vilja slå till så räkna med att betala en hel del i tull och frakt bara, förutom priset på varorna.
 
Hej!

Tack för ditt långa svar! I mina ögon så är det oxå Summit säcken som är mest intressant i mina ögon :) jo det blir nog till att drömma om dessa säckar,men man vet aldrig ;-)

Mvh Nicklas
 
Hej!

Tack för ditt långa svar! I mina ögon så är det oxå Summit säcken som är mest intressant i mina ögon :) jo det blir nog till att drömma om dessa säckar,men man vet aldrig ;-)

Mvh Nicklas

Äsch!

Bara att slå till, i mitt fall hade jag spenderat pengarna på annat iaf, förmodligen på något som inte hade bevarat sitt bruksvärde lika länge som FR grejorna!

Bara kul att jag kunde vara till någon hjälp!

Kuriosa: Frost River drivs av folk som tidigare jobbat på Duluth Pack, som jag har uppfattat det så drog Duluth ner på sin personal och de övertaliga startade då FR.
 
Ser riktigt fina ut. Långt ifrån dagens plastsäckar.. Men en sak stör mig. Vart är midje/höftbältena ?!?

Även på min minsta säck på 28 liter var det viktigt med ett riktigt midjebälte. Något jag inte ser på dessa ryggsäckar..

Mvh // Johannes
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.