Freezer bag cooking?

Satt och läst lite på http://www.freezerbagcooking.com efter tips i annan tråd. Handlar om att göra egen mat, typ real-påsar. En del recept, vilket kan förenkla lite för oss som vill experimentera lite..

Någon som beställt deras bok? Eller någon som vill sambeställa från landet "over the sea"?

Satt och blev fundersam över en ingrediens: powdered sour cream, dvs gräddfilspulver. Finns det någon sådan motsvarighet i Sverige? Skulle ju vara fint i en pastasås tex. Låter som en klassisk chipstillsats, men går det att köpa som pulver?

Torkad mjölk finns ju, så varför inte fil, gräddfil, creme fraiche? Jag försöker visserligen använda mat som är så lite processerad som möjligt, men jag har tyvärr ingen mjölktork... (Spraytorkar väl den på nåt sätt har jag för mig)
 
Det finns ju gräddpulver, men skall man surgöra det så får man nog ha någon svag syra, bland kryddorna finns ju akorbinsyra, vinsyra, citronsyra.
 
Som krydda

Det finns faktiskt som krydda i en ganska stor burk... sist jag köpte en sån var på en marknad där det var en som sålde massa olika kryddpåsar och annat... där fanns en kryddburk med just sour cream som helt enkelt var torkad....

Du får uppsöka en marknad helt enkelt :)

Finns säkert på andra platser där lite udda kryddor säljs kan jag tro oxå...

/Krister
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.