Fixa/reparera skidor och pjäxor

Då vard et dags igen då, insåg i hemsedal att stenar, stububar och skog inte gör skidorna snabbare eller stabilare. Och a t en veckas afterski umpa-bumpa kan ge pjäxorna vissa eeh blessyrer så nu måste det fixas.
Tänkte då göra detta själv, så jag undrar därför vad som kan behövas för att fylla i repor, jack osv..
 
min motfråga blir: Har du en plastbehållare från ett gigantiskt Kinderägg?

1. du kan med ett strykjärn smälta ner jättekinderäggsplastbehållaren i jacken på skidorna, därefter så skär du bort det överflödiga ich sicklar tills skidan är jämn och fin.

2. Om spännena har gått sönder på pjäxorna så kan du skära ut nya spännen från ditt jättekinderäggsplastbehållare. Måla sedan med nagellack i samma nyans...
 
För sent, håller på att bygga en sofa av det ägget jag hade, får smälta ner en bit av TV´n i stället, sänder ju bara skit på den ändå.

=)
 
Ta det inte så, det var en jätte bra idé som jag ska test när jag kommer hem.
Så kan jag ju alltid ringa dig från någon alptopp och undra hur i hel*ete jag ska ta mig hem med ett par bindingar och skidrester och kinderegg utspritt över hela fjällslutningen:)
 
Kontakta mig

Jag har en pdf-fil som tar upp det mesta kring din fråga. Kontakta mig via utsidan så får du den. Jag kan inte skicka den direkt för det går inte att bifoga filer via medlemsmejlen.

/Tommy
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.