Få bort gelén

Nu undrar jag hur ni gör för att få bort gelén från Tulip Picnicbog när ni är ute och vandrar? Hemma brukar jag bara hålla den under varmvattenkranen så rinner gelén av på några ögonblick. Men hur gör man när man är ute och vandrar? Den är ju inte säskilt aptitilig och den är ju svår att skrapa av med kniven.
 
Skölja i bäcken?
Nä, jag har inget svar på din fråga, jag brukar inte ha med mat i konservburkar.

Varför inte välja skinka typ pålägg i plastförpackning? Det blir mindre och lättare skräp att ta med hem än en tom konservburk. Ät upp skinkan i början av turen så blir den inte dålig.

Hälsn. BrittMarie
 
Värma lite vatten i en gryta och hälla över kanske funkar? För jag antar att det är värme i kombination med vatten som får bort gelen?
 

avslutad210712

Gäst
Bort med gelen - enkelt - bara att äta upp den. Godast av allt i burken.
 
Håller den under varmvattenkranen hemma, skär upp den i tunna strimlor och torkar i ugnen på 50 grader över natten. Sen är den redo att tas med på vandring. :)
 
Såvida inte någon annan i familjen hinner före är säkert någon av mina hundar beredda att offra sig. Och är jag själv ..... jag har valt den, jag har betalt den, jag har burit den, alltså äter jag upp den.

Men man kan ju ta med sig en god salami eller en landjäger i stället :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.