Eftermontering av skedda

Hej ! jag hade tänkt att eftermontera en skedda på min Trapper Albacore .
Har tittat lite på Kajaksports modell på nätet .
Är det någon som har nån erfarenhet av den.
Jag tror att det är samma modell som sitter på Tahe Greenland.
På informationen på nätet står det att boxen är av ABSplast.
Hur är det att fästa det i glasfiber egentligen ?
Någon som vet hur de har löst det påTahes modell?
Sikaflex eller polyester eller epoxi vad är bäst i det fallet ?
Det bästa kanske hade varit att få tag i en box av glasfiber men var finns det att köpa eller måste man tillverka en själv.
Har vana av plastnings arbete efter bygge av en stripkajak men tänkte spara in en del arbete nu när det är trevligare att paddla än att stå i garaget.
Tacksam för svar.
Anders
 
Trapper Albacore finns numera med skedda så det är väl bara att ringa till Trapper och beställa samma grejer som sitter i produktionsmodellen.

Trapper är också den svenska tillverkare med största erfarenhet av skeddakajaker. Man servar bland annat Brunnsvikens alla Skedda kajaker och man servar även ett antal privata kajaker årligen. Dock gör man detta helst under hösten och vintern.

Så här ser KS skedda ut boxen har jag gjort själv. Det blir också snyggare och enklare om man även gör ett försänkt reglage vid sittbrunnen.

En glasfiberbox är relativt enkel att plasta fast i kajaken. Har svårt att tänka mig några fördelar med en box i ABS däremot är själva fenan i ABS vilket är smart

b2a921d7857be263e39b4866773a170a.jpg


Nippeln är en vanlig 1/4" mässings nippel för tryckluft.

Sätt inte boxen längre bak än att du kan plasta fast boxen ordentligt. Det är oerhört viktigt att det blir tätt

Hans Friedel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.