Dyk inriktat gymnasium?

Jag har gått länge i fridykning och får inte sportdyka än (är ju inte 15) men jag skulle vilja bli något som har med dykning att göra. Jag läste för ett tag sen att det var nån som gick på ett dyk inriktat gymnasium och jag undrar i vilka städer det finns sånna.
Och om det finns något nära Sundsvall - där ja bor...
 
nästan dykning...

hej julia!

min flickvän gick på gullmarsgymnasiet i lysekil. där valde hon natur med marinbiologisk inriktning och där blev det dyka av! tydligen så är lärarna otroligt duktiga plus att det är bra svenska dykvatten.

kolla upp det!

mvh
 
På den linje jag går har vi fått välja extra tillval dykning, har precis tagit certet, ska denna termin fortsätta med dom två nästa kurserna. Linjen ligger i Torpshammar, hör av dig om du vill veta mer.
 
Kolla på AWPE, linjen är inte direkt inriktad på dykning, den är inriktad mot lite räddningstjänst med ämnen som, skogsbrand, Search and Rescue och akutsjukvård. Iochmed att vi håller på med lite vattenräddning och sånt så, kan vi på denna linje välja till dykning som indviduellt val.

//Pär
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.