Ofta när jag under den senaste tiden surfat in på nya Utsidan vare sig via mobilen eller datorn möts jag av en blaffa som kräver att jag måste acceptera alla cookies eller manuellt gå in och avsäga mig detta. Jag är i samtliga fall inloggad som betalande medlem och alltså skall slippa reklam, varför jag givetvis förväntar mig att Utsidan redan ställt in min profil så att jag slipper dela min aktivitet med allehanda sociala medier, marknadsföring och andra former av profilering och datainsamling. Givetvis är det inte så, utan allt är påslaget som grundinställning vilket givetvis är ett fel. Och stänger jag av detta manuellt och tackar nej till att dela all min information (förutom nödvändiga funktionella cookies), tar det bara några dagar innan jag igen möts av samma blaffa där allt återigen är aktiverat och påslaget trots att jag redan tidigare avböjt och tackat nej. Synnerligen irriterande och inget vi såg några tendenser av på gamla Utsidan. Jag hoppas ni snarast kan upphöra med dessa dumheter och ställa in så att för oss betalande medlemmar så är all delning av aktiviteter på Utsidan permanent och för alltid avslaget (förutom nödvändiga funktionella funktioner) så vi slipper dessa cookieblaffor en gång för alla!
"Cookieblaffan"
- Trådstartare smux
- Start datum