Chariot sätesstöd?

Står i begrepp att inhandla en Chariot-vagn. Ush så dyrt, nästan som bilen...

I vilket fall, sonen är än så länge ganska liten och kommer nog inte att sitta i den än på ett litet tag. Jag funderar på att köpa med ett "sätesstöd". Någon som har använt det? Är det värt att investera i ett sånt om man vill få en liten typ att sitta stadigare?

Babyst%F6dweb%2Ejpg
 
Senast ändrad:
Hur gammalt kommer barnet att vara?

Vi använde "hängmattan" (infant sling) från ca fyra månaders ålder. Den fungerade bra. Han hamnade i någon sorts halvliggande/halvsittande ställning som gav både utsikt och stöd för huvudet utan att nacken såg ut att belastas.

Vid ca 12 månader (om jag minns rätt) började hans fötter sticka ut så mycket att det blev opraktiskt att täcka frontöppningen. Efter det har han suttit som vanligt i kärran utan extra stöd men skulle nog uppskatta något typ av stöd när han sover.

Vi valde en Corsaire och den har passat oss bra förutom på en viktig punkt: bredden. Jag mätte lägenhetsdörren innan inköpet men insåg i efterhand att hissdörren var några centimeter smalare. Så mät alla öppningar på vägen ut om ni funderar på någon av de större modellerna.
 
Vi började oxå med chariots hängmatta.
babysitz_sm.jpg

När grabben var stor nog att sitta upp, så fick han klara sig utan stöd. Det funkade (visst, vid tupplur hade det nog varit praktiskt med ett extra stöd (våra turer är/var iofs sällan längre än 1 timme)).

Det finns ju barnsits från Weber oxå, men vår försäljare menade att den ökade fjädringen med hängmattan är att föredra för små barn(-s ryggrad).
babyschale.jpg

Dessutom var hängmattan något billigare...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.