Baby Jogger Switchback Hybrid vs. Chariot Cougar 2

Är det någon som har erfarenhet av endera eller båda dessa vagnar?
Vi har framför allt tänkt använda den som cykelvagn, men i viss mån även som löparvagn och cityvagn.
Baby Jogger Switchback Hybrid verkar lite tung med sin dryga 17 kg, och ser lite billigare ut, men är förvisso lite billigare också med cykel- och joggingset inkluderat.
 
cougar 2

Hej!
Vi hade turen att hitta en begagnad Cougar 2:a till ett vettigt pris. Jag är väldigt nöjd med den, då jag utan problem för med den i bilen ( behöver bara ta av handtaget). Den funkar väldigt bra att cykla med, vilket vi har gjort en del under sommaren. Har provat för att se om det gick att välta vagnen när man cyklade men det gick inte. Den funkar förvånades värt bra med cityhjul på våra grusvägar. Har tyvärr inte joggingsetet, så det har vi inte provat. Den stora tjejen storm trivs med den då hon kan åka med när hon vill. Minstingen har vi en hängmatta till vilken funkar bra. Vi köpte till en bagage hylla till vagnen vilket gjorde att vi fick med lite mer packning med när vi var till badplatsen.
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av baby jogger switchback hybrid.
Iréne
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pellepassat Erfarenheter från fjälltur med baby Barn och friluftsliv 5
Pé Baby carrier Barn och friluftsliv 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.