Byte av blixtlås

Blixtlåset på min ryggsäck har gått sönder och måste bytas ut. Någon som vet var man kan få det utfört i Stockholmsområdet? Det är frågan om min "vardagssäck" Haglöf Tight.

/Ingvar
 
svag punkt...

Blixtlåset verkar, inte helt oväntat, vara en svag punkt på tightsäckarna. Har hört talas om säckar som inte använts pga detta men även sett två (tror jag) prov på utbytta dragkedjor. Jag tror att båda dessa bytt sina kedjor själva. Annnars brukar väl bra skomakare vara de som man vänder sig till när det ska sys i tjocka material osv. I alla fall har de sytt fast nya spännen åt mig när jag inte haft tillgång till symaskin.

/Andreas
 
Har också en en tight large som blixlåset havererade på.
Så jag skrev till haglöfs och klagade. Fick ett svar där det stod att det bara va att skicka den till dom, så skulle dom fixade gratis. Dom betalade även all frakt och dyl. så jag betalade inte ett öre.
Det är vad jag kallar service. All heder åt Haglöfs.
 
Tack för svaren

Hur gammal var din ryggsäck när blixtlåset pajade och
var det nya bättre än det gamla?
Haglöfs har vad jag vet ingen livstidsgranti som vissa andra märken har, men felet kanske faller inom konsumentköplagen om det uppkommer inom en viss tid efter inköpsdatument. Behövde du skicka med något kvitto? Min ryggsäck är "väldigt" gammal men det är synd att behöva slänga den bara för det trasiga blixtlåset skull. Jag ska nog kolla med en skomakare.

/Ingvar
 
Skomakare

Hej! I januari jag stog på Arlanda och hämtade ut mitt bagage hade en av blixtlåsets "förare" slitits av(Kräv att få ryggsäcken in plastad när du flyger!). Då jag återvände från Thailand efter en olycka under en vandring så kändes detta som grädde på moset ...
Hjälp att byta hela blixtlåset fick jag dock på Läderverkstan(öppet 12-18) på Rosenlundsgatan 30A, tel:08-4423035
http://www.laderverkstan.a.se
jan.kopriwa@swipnet.se
De ringde till flygbolaget och ordnade hela den biten så det var bara och hämta ut min ryggsäck (HaglöfsTightProXXL) gratis!
Arbetet är så fint utfört att det är omöjligt att se bytet.
 
Jag köpte min tight 1:a eller 2:a året den fanns på markanden, så den är ju hyfsat gammal. Jag behövde inte skicka med nått kvitto eller dyl. Bara packa ner den i en kartong och skicka iväg.(reklamation=inget porto).
Fick tillbaka den ungefär en vecka senare. Mycket väl sytt, man ser ingen skillnad. Mycket nöjd.

Reparerades 1999. Har använt den varje dag sedandess och den visar inga tecken på att ge upp.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.