Boende vid Kjuge

Ska dra ner till Kjuge en helg om ett tag. Hur är det med övernattningsmöjligheter. På kjuge.nu hittar jag bara info omIvö Camping och stugor. Finns det något lämpligt område i närheten om man bara vill slå upp ett tält utan att behöva betala?
 
kjuge...

Observera att det råder tältningsförbud på Kjugekull...naturreservat...
Du kan ju följa tråden om övernattning i naturreservat...det vi kommit fram till är att utan tält kan man typ ligga under bar himmel...ev...
annars verkar det vara ivö som gäller...friluftsfrämjandet, ornitologerna, scouterna, fältbiologerna och klätterklubbarna i skåne har inte stugor precis där (jag har kollat)..ibland kan det ju funka att sätta ut annons på blocket eller så...får jag tälta på din tomt typ...om det är nån privatperson som nappar...
lycka till! kram anna
 
Som sagt, det är nog Ivön som gäller, campingen alltså. Det finns också stugor att hyra där. Nån nämnde till mig för ett tag sedan att det rådet tältningsförbud på ön i övrigt (kan dock ej bekräftas).

Till Ivön är det bara några minuter att köra, så det är ett smidigt ställe att bo på, även om det inte direkt handlar om vildmarksliv... Utmana inte bestämmelserna för Kjugekull, det vore tråkigt om ett så suveränt boulderingområde skulle drabbas av accessproblem...

Hoppas ni får schysst stick :)
 
ja...

det där med acessen är ju viktigt...skåne har visst acessproblem med en annan klippa för att klättrare inte skött sig...
ska du till kullen har jag dock en del billigare övernattingstips än mölles camping...
lycka till...avis på dig!
kram anna
 
Boende i Naturreservatet skulle aldrig falla mig in!

Man har väl bott i småland för länge när man letar efter gratisalternativ istället för att lägga ett fåtal kronor på en campingplats :p
 
när det gäller kullen...

...så är mina tips inte boende i det reservatet iallfall...har andra tips...
kram anna
 
Träffade två danskar förra helgen i Kjuge och det hade övernattat i det öppna museet bredvid cafét. Det är inte att rekommendera. Vänligen bivacka inte i själva boulderområdet. Folk är ute där tidigt om morgonen och stöter det på en sovande bouldrare blir det inte alltid så glada.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.