Fontan (boende och förare)

Jag ska cykla till fontan om ett par veckor och tänkte bo där (i ca 9 dagar) så billigt som möjligt. Var bor man då och hur mycket kostar det (ca)? Vi kommer ha tält med oss så det är inga problem med campingar eller så.
Är det någon som har kollat in den nya föraren till fontan? vilken är bäst den nya eller gamla? Är det värt att köpa förare eller kan man lika gärna hitta nåt där?
Ha det gött!
 
Jag är också på jakt efter förare till fontan. Vilka förare finns det att välja på? Vilken menar du när du säger den nya?
 
Svarade just på förarfråga i inlägget "Förare till Fointainbleau". Snabbversion: kolla och beställ på www.bleau.info.

Det finns en camping nära området Trois Pignons i Milly la Forét som heter Musardiere. Vet inte om den är öppen året runt tyvärr. Det finns också en camping i Samoreau som öppnar i mitten av mars.

i föraren Fontainbleau climbs finns en hel del adresser till hotel, B&B, gites och campingarna.
 
selected problems!

Tjo.
Bo precis som rekommenderat på la musardiere campingen i tres pignois.
Sen köper du en översikt med sektorerna. Finns en fin som är rätt ny och heter typ selected problems. Du kan knata till typ 10 sektorer från den campingen så när du har hittat dit så lägg ner föraren och bara kör.! Underbart.
SJ
 
Tjaa!!

roligt roligt!
Jag är också påväg ned mot fontan snart, har kollat lite på boende och hört att det ska finnas någon gratis camping? någon som vet mer om det?
Annars vad får man räkna med att det kostar att bo på camping om man tältar?
 
Jo det finns nån gratis camping som ska vara ganska bra. Fast den har inget vatten vad jag vet så det får man fixa på andra ställen (köpa i flaska eller så). Kommer dock inte ihåg vart den låg...
Jag bodde på en camping i Samoreau som kostade typ 5euro/dag. Inte så farligt tyckte jag och kanske värt det eftersom man får tillgång till dusch, toa osv.
Det är dock lite långt till de flesta ställena om man bor i Samoreau så man ska nog inte ha nåt emot att cykla eller ha bil om man är där för att klättra.
Ett tips är att kanske bo på nån betal-camping första natten och höra sig för bland klättrarna var gratiscampingen ligger och så.
Hoppas det blir en bra resa!
 
Campingarna är inte så dyra och har ju lite faciliteter som gör livet enklare. Hur hårt klättrar du? Den bästa föraren heter nåt i stil med Fontainbleu 7A - 8C, annars gäller fontainbleau climbing (engelsk) och sen någon fransk som jag helt glömt namnet på. Bäst om du har alla tre, 7A-8C har bäst kartor men bara hårda problem, den engelska har bra för att hitta circuitsen och den franska för beskrivningarna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.