Boende i Mercantour/Sydfrankrike

Vi ska till Mercantourområdet sista majveckan (3 vuxna samt barn som är 4år, 3år och 6 månader). Jag har vandrat med stopp i stugor i Dolomiterna, Alperna, Pyreneerna, Korsika tidigare. Denna gång söker jag efter en bra stuga/refuge/pensionat i enkel familjepensionatstil (matservering frukost, lunch, middag, dusch, lakan) i naturskön miljö som vi skulle kunna ha som en basecamp i ca 4 dagar och göra små utflykterfrån. Det är viktigt att kunna ta sig dit med små barn på några timmar (OBS en timme vanlig vandring tar tre med dessa små!)samt att den allra närmaste 100 metrarna inte har enorma farliga stup! Någon bergssjö inom promenadavstånd vore såklart ett superbonus! Det är mitt drömscenario.
Jag har trillat på sådana ställen förr där jag sett italienska och franska familjer husera. Har någon något förslag på ngt familjepensionat/refuge i området som skulle kunna funka?
Tacksam för tips för jag längtar så efter att återse alpmiljön och känna friden som infinner sig! Mvh/Sofie
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.