Black Diamond Kid´s A-bod eller DMM´s barnsele?

Undrar om någon har erfarenhet av Black Diamonds Kid´s A-bod? Har svårt att hitta sele till min dotter som är knappa 50 cm i midjan. Brukar låna klubbens Petzl Pandion selar (de man kan dra ihop hur mycket som helst) och funderar annars på en sån. Likaså DMM´s barnsele, någon som har en sådan och har något att säga om den?

Har kollat/provat lite på helkroppsselar men tänker nog välja en vanlig i första hand.
 
Jag har döttrar på 5 och 8. Började med helkroppsselar, vilket den minsta fortfarande användar. 8-åringen däremot vill inte längre klättra med en sådan och då insåg jag att detta med sko och selor snabbt kunde bli dyrt.

Räddningen var Decathlon i Bromma, där dom dessutom aviserar på hemsidan att det snart ska gå att handla via internet (fast det har stått så ett tag). Hittade både en bra och billig barnsele samt billiga sko. Barnen är jättenöjda och utrustningen sitter bra och är EN och C-märkta. Och när de sedan växt ur grejerna är det inte en herrgård att skaffa nya.

Blir lite reklam jag vet, men jag har inga egna intressen i detta annat än billig klätterutrustning ;)
 
Senast ändrad:
Tack för ditt svar!
Skor har jag just köpt jättefina till kampanjpris, förra årets färg hos AddNature.

Skulle ändå så gärna höra om någon har erfarenhet av de två selar jag frågat om också? Men å andra sidan, är kanske bara att köpa. Är de godkända så är det väl bara o köra!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.