Berg i Turkiet

Hej, jag befýnner mýg för tillfallet i Turkiet, narmare bestamt i turistorten Alanya pa sydkusten. Jag undrar om nan vet nagan fin bergstopp inom 10 mil harifran pa sydkusten som man kan ga upp pa. Vi har försökt fraga lokalbefolknýngen men de vet ingenting utan kollar bara konstigt pa oss, Walk in the mountains, huh?? Det ar underligt eftersom det ar berg mest överallt har.
Vi akar hem pa onsdag sa det börjar brinna i knutarna...
Mvh. Frej
 
Tom Bombadill; sa:
Hej, jag befýnner mýg för tillfallet i Turkiet, narmare bestamt i turistorten Alanya pa sydkusten. Jag undrar om nan vet nagan fin bergstopp inom 10 mil harifran pa sydkusten som man kan ga upp pa. Vi har försökt fraga lokalbefolknýngen men de vet ingenting utan kollar bara konstigt pa oss, Walk in the mountains, huh?? Det ar underligt eftersom det ar berg mest överallt har.
Vi akar hem pa onsdag sa det börjar brinna i knutarna...
Mvh. Frej

Köp en karta :)
 
Tom Bombadill; sa:
Hej, jag befýnner mýg för tillfallet i Turkiet, narmare bestamt i turistorten Alanya pa sydkusten. Jag undrar om nan vet nagan fin bergstopp inom 10 mil harifran pa sydkusten som man kan ga upp pa. Vi har försökt fraga lokalbefolknýngen men de vet ingenting utan kollar bara konstigt pa oss, Walk in the mountains, huh?? Det ar underligt eftersom det ar berg mest överallt har.
Vi akar hem pa onsdag sa det börjar brinna i knutarna...
Mvh. Frej

Claes Grundsten har med en vandring längs Lycean Way i sin senaste bok om Världens bästa trekking. Det är en vandringsled som sträcker sig längs sydkusten i Turkiet. Hela sträckan tar 30 dagar i anspråk. Den del som Grundsten gick ligger lite längre västerut (bortom Antalya), men det lär väl gå att hitta en bit av den i närheten av er. Annars går det kanske att ta en buss.
 
Snacka med Martin.

Ring genast Martin turkay (cykeluthyrare bl.a,) tfn:0242-511 57 21 han har koll på både cykel- och vandringutflykter.

Address:Atatürk cad. Neslihan sok. 3/a


peter
 
Oj Förlat

Av nagon anlednýng kunde jag ýnte se era svar pa datorn har pa hotellet! Nu kollade jag utskrýftsversýon och sag era svar.
Peter: Ska blý! Tack sa jattemycket. Pratar han bra engelska? Det ar fa har som gör det.
Jag vet att det verkar lýte konstýgt att jag fragar om detta har, pa forumet men ýngen tycks veta nagat om vandrýngsleder har ý Alanya.
Jag och mýn mor försökte faktýskt ta oss upp pa ett berg nan mýl harýfran men mýsslyckades. Inga leder och bara taggbuskar gjorde att vý gav upp.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.