• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aktiva skånetjejer!

Vore kul att komma i kontakt med andra skånetjejer som gillar att paddla, rida islandshäst, cykla, segla och vandra.
Jag är en 27-årig skånetjej som bor tillfälligt i Småland, men är mer i Skåne. Har två systrar i Malmö 26 och 32 år gamla som också är "frilufsiga"
Själv kan jag bidra med tips på billiga och mysiga vandrarhem eftersom jag har cyklat mycket i Skåne mellan vandrarhem och säkert provat nästan alla.
Jag har framförallt "frilufsat" på Österlen (Cykel, islandshäst) och Kullehalvön (vandring) Jag kan rekomendera att vandra runt Nimis på Kullenhalvön samt rida islandshäst genom Österlens bokskogar och längs havet (Ravlunda skjutfält)
Havskajak är relativt nytt för mej, provade förra sommarn på smålands östkust och föll pladask...
/Åsa
 
Tjena.

Tyvärr är jag då inte tjej och förhållande har jag redan annars hade man väl hängt på låset så att säga, haha. Men några tips ska ni få. Ta en paddeltur runt Kullen, prova vintertid när snön lagt sig. Eller varför inte en vårtur på Halen-Raslången. Om ni gillar cykling så prova banvallsleden från Halmstad till Karlsamn, 250 km nästan bilfri cykelled. MTB på Söderåsen är inte heller fel. Vandring från Åstorp till Röstånga är inte heller fel, dessutom är kommunikationerna bra.

Lycka till Stifflern.
 
Hej!

Jag är 27 år och ganska inflyttad till Lund, jag gillar alla former av friluftsliv. Ridit har jag däremot aldrig gjort men Islandshästar verkar lagom stora;-). Till sommaren ska jag och min sambo cykelsemestra i Provance så för tillfället cyklar jag mest. Vi har dock Skåneleden inplanerad under våren. Jag har bara paddlat havskajak ett fåtal gånger men är ändå helt såld, det var helt underbart. Skulle vara kul att hitta på något ihop!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.