Grövelsjön - Rundtur

Hallå vandringsexperter!

Jag och en kompis + hund vill gärna vandra i grövelsjöområdet i sommar. Eftersom vi har med oss hund och bil så vill vi gärna ha en bra rundtur. Vandringens längd är inte superviktig. Vi tänker oss någonting mellan 1 vecka till 11-12 dagar max. Start och mål: Grövelsjö fjällstation

I garmin kunde jag se vart andra människof ha gått och fick upp detta förslaget. Är det någon som gjort en rundtur här och kan ge oss lite tips? Finns det tältplatser? Stugor? Svår terräng för hund? Alla tips välkomnas så vi får till en bra tur.

Vad jag förstod är också Bustvålen ett roligt utflyktsmål.

Ps. Kartan är högst preliminär och vi aviker gärna från den.

1000007313.jpg
 
Sök på Gränslandet. Det finns stugor både på svenska och på Norska sidan samt leder. Det är lite tufft att gå oledad i Femundmarka pga terrängen
 
Området kring Lilla Grövelsjön är ovanför trädgränsen så tältplats där blir det inga problem med. På ut.no kan ni även se bilder på stugorna, Revbua, Møllerbua, Kløfthåbua och Fløtarbua ved Roasten.
Møllerbua

Lycka till!
 
Finns svår blockterräng här och där nere i skogen. Men medelstora och stora hundar borde klara det bra. Finns en del äldre trådar på Utsidan om liknande rundor.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.