Grövelsjön och söderut

Hej.

Jag gillar att springa långturer och har vid några tillfällen sprungit sträckan Enafors - Funäsdalen. Nu skulle jag vilja förlänga turen, alternativt börja i Funäsdalen och ta mig söderut. Funäsdalen - Grövelsjön kan jag nog klämma in på en dag (alternativt övernatta i någon av stugorna längs vägen), men jag är väldigt intresserad av hur det ser ut söder om Grövelsjön.

Jag skulle väldigt gärna vilja ta mig ända ner till Göteborg alternativt Oslo. Är det någon som har någon erfarenhet av vandring/löpning i dessa områden eller har någon sida/vandringsberättelse att tipsa om.
 
Finns en vandringsled E1 från södra Europa till Grövelsjön. Titta på hitta.se friluftskarta för sträckning.

Finns en PDF med skriftlig färdbeskrivning du kan googla fram mellan Grövelsjön och Varberg.

Thure
 
Senast ändrad:
Läs denna blogg. En kille som gick smygehuk treriksröset. Minns jag rätt så gick han förbi grövlesjön. Han var ganska duktig på att beskriva de sträckor som inte var så bra, samt de som var lite bättre.

Kanske inte en så dum läsning både för att få en bild av hur det är söder om grövlesjön men du kanske också hittar någon annan sträcka som är trevlig att springa.

https://blastlast.wordpress.com
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...