Vad tycker vi om vargen ?

Vad jag tycker om vargen.

-Patric-; sa:
henkke; sa:
den kan dra åt h***

efter ett genomtänkt inlägg av den här kalibern så är väl äntligen den här tråden avslutad?

Näää... jag tror inte att jag har fått säga mitt.
En liten fråga bara: vilken varg är det vi pratar om? Det finns väl fler? Eller är det den i Rödluvan som vi ska berätta vad vi tycker om?
Den vargen tycker jag är dum, för den åt upp mormor. Fast det var ju bara en saga, å andra sidan. Vargar kan ju inte prata.

Nästa vecka: vad jag tycker om gräsanden.
 
Re: Vad jag tycker om vargen.

Nordesjö; sa:
Nästa vecka: vad jag tycker om gräsanden.

Neeej, inte göra en anka av en varg, en fjäder av en höna eller ägg av hönor. Lämna stackarna i fred!

Min favoritand är ejdern. Fint dun har den också. Man kan göra varma sovsäckar av det. Men då får man hålla andan när man ska sova. Eller hur det nu var.
 
Vargstammens vara eller icke vara...

Att vi ska ha en livskraftig vargstam anser jag vara lika självklart som att vi vill ha kvar älgen.

Att säga att vargarna ska skjutas bort bara för att vi tycker att det är jobbigt känns som att man inte kan se helheten. Om man räknar hur många renar som dör av trafiken varje år så är den siffran säskert mycket högre, eller jämföra antalet jakthundar som blir ihjälkörda, denna siffra är också högre. Så fram för en debatt om bilens vara eller inte vara om vi vill ha våra djur i fred. Vargen har lika stor rätt till existens som något annat djur, att vidå råkar konkurrera om samma föda är synd, men vi får anpassa oss efter naturen, inte anpassa naturen efter oss.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Jägare vill ha vargen inhägnad Jakt 26

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.