Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal Igår, 18:22
MAW MAW är inte uppkopplad

Bra proportioner! Vad är det för trä? Ev hade jag fasat skaftsidorna mot ansatsen lite, för komfortabelt pinch grip typ.
Det stålet verkar riktigt bra, och bland de bästa att härda under mindre kontrollerade former. Blir säkert en kanonkniv och jag förmodar du slöjdar en läderslida sen?
Här är det just nu produktionsstopp i väntan på nya slipband. Men har ett kockblad i 14c28n på 62 hrc som inväntar åtgärder.
Svara med citat
Gammal Igår, 19:50
henjon henjon är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av MAW Visa inlägg
Bra proportioner! Vad är det för trä? Ev hade jag fasat skaftsidorna mot ansatsen lite, för komfortabelt pinch grip typ.
Det stålet verkar riktigt bra, och bland de bästa att härda under mindre kontrollerade former. Blir säkert en kanonkniv och jag förmodar du slöjdar en läderslida sen?
Här är det just nu produktionsstopp i väntan på nya slipband. Men har ett kockblad i 14c28n på 62 hrc som inväntar åtgärder.
Tack! Ja, ja, hade ju inte ens börjat forma den 😊 Nu har jag kommit en bit. Det är stabbad kastanjevril

Svara med citat
Gammal Igår, 19:54

Citat:
Och ja, självklart en slira till. Tänkte prova en egen läderstämpel jag gjort som kan passa bra. 62 hrc på min ära, fina grejer, blir kul att se när det är dags 👍
Svara med citat
Gammal Idag, 16:49
MAW MAW är inte uppkopplad

Ser bra ut. När blir det rostfri jaktkniv med orange skaft då?
Svara med citat
Gammal Idag, 16:54

Citat:
Ser bra ut. När blir det rostfri jaktkniv med orange skaft då?
Håller på och smider någonting nu. Får se vad det vill bli
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:55.

Logga in

Tips!