kropp

Vad sysslar Göran Kropp med i USA egentligen. Vill han bara fly från förmögenhetsskatten och journalister? Eller har han ett projekt på gång?

Det var tydligen en artikel i National Geographic om Kropp, någon som har web adressen till den på internet?
 
Hej,

Visst känns det lite snopet när en stor förebild och äventyrare lämnar oss så där. Kanske är det dags att börja titta lite mer på våra andra äventyrare. Tina och Thomas Sjögren exempelvis. (De har ju bott utomlands hela tiden och därmed behöver man inte bli besviken senare). Tina var ju nummer två efter Renata på Everest men sedan har hon ju gjort desto mer. Är det någon mer än jag som tycker att deras plötsliga flytt känns snopet?

/Henrik
 
Verkar som om oron är obefogad

Kropp har intervjuats då han kör norrut på Öresundsbron (enligt texten). Det enda som kan tolkas som om han är på väg att flytta skulle var att han vill ägna sig åt motorsport när han äventyrat färdigt.
 
Kropp...

Jag läste i någon tidning ett citat av Kroppen att anledningen till att han flyttade utomlands var något i stil med att han inte ville bo kvar i ett land där journalister angrep honom på det sättet de har gjort här... Det verkade enligt artikeln vara en protest till all misstro mot honom. Personligen tror jag att detta bara är halva sanningen. Kropp är en äventyrare och äventyrare kan inte vara kvar på samma ställe för länge och vill ständigt att något nytt ska hända. Att flytta till ett annat lande är ju ett långt och otroligt spännande äventyr!

Har ingen källa till detta och läste det bara lite snabbt mellan två möten... Det var i alla fall något i den stilen.

I vilket fall som hellst är det en förlust för Sverige, men med tanken på skattetrycket i detta land kan jag iofs förstå honom! (Vi får väl stå ut i 4 år till nu då...)

Tack för ordet Utsidan!

/m
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.