Packa flaskor

Tjena! Tänkte bara fråga hur vi gör om ni ska ta med vin när ni drar ut och går? Har alltid så svåra problem med att få med det i "mindre" ryggsäckar där man ska ha mat och annat också. Känns så konstigt att ta med det i en liten PET-flaska bara. Hittar inga bra ryggsäckar med flaskhållare eller något sånt. Tacksam för svar!
 
De flesta ryggsäckar har fack på sidorna för flaskor tex, titta tex på Haglöfs Matrix 50. Lättvikt säck med sidofickor som sjunkit i pris sista tiden. Köpte en till sambon för 950:- från XXL


..sent using tapatalk
 
Till Patrik_L:

Har du tipps på något ställe där den 'flaskan' säljs i Sverige? Ser ju mycket praktisk ut!
 
Brukar köra småtetra på turer när vikten spelar roll, men ett glas vin vore gott. Kanske inte de finaste vinerna, men helt klart okej för ändamålet.. Och förpackningen tar inte då stor plats eller vikt när den är uppdrucken och tillplattad.
 
Owl - Jag har för mig att jag köpte den på Naturkompaniet, men som Underlig skriver finns den lite varstans... Den är faktiskt riktigt användbar även hemma eftersom man får ur all luft ur "flaskan".
 
riv kartongen på en BiB så har man ju samma typ av påse innanför. Enkelt att ta med och rulla ihop efteråt.
 
Det går ju också att koppla en slang till bagen-utan-box. Då ersätter den vätskesystemet och vandringen blir myyycket roligare.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.