Bra flugfiskeställe i Jämtland/Härjedalen?

Är det någon som har tips på något bra ställe att vandra till och flugfiska i i Jämtland eller Härjedalen?

Skriv så mycket ni kan. (vettigt)
Vill ha många tips

Eller kanske kan länka till nån bra sida som tar up sånt?

Mvh Mattias Holmberg
 
Förra året var jag uppe i områdena kring Gäddede, tyvärr så var vattenstånden så låga och sjöarna så varma efter förra rekordsommaren så att fisket till största del var en besvikelse.. Låt inte detta hindra dig för det e säkert mukke bättre om sommarn blir lite svalare och vattenflödena bättre..
 
Ett annat förslag som jag inte provat än men hade tänkt göra ett försök i sommar är Gransjöån, detta vatten är kvoterat så du måste söka tillstånd hos Länsstyrelsen senast 31/5.
 
Norra Jämtland

Norr om Stora Blåsjön, strax innan Stekenjokk finns ett område - Laskenase - med sjöar/tjärnar och strömfiske i Gaustajokk. Fiskekort Frostviken Norra.

Det finns en förfallen camping - Karitjärn - strax innan bommen till "vildmarksvägen" som går norrut mot Stekenjokk. Gaustajokk rinner bredvid vägen ett stycke upp- och nerströms och på andra sidan vägen kan du vandra på "fiskestigen" till tjärnar och småsjöar. Öring & röding.

Du kan också ta dej upp på längre vandring vid Stekenjokk mot Norge. Fast då är du snudd på i Lappland. Jag har inte fiskat där.

/Uffe
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.