Stegjärn, vad kör ni med?

Kör med Petzl Dartwin Sidelock samma som Dart men med två spetsar. Grymt nöjd med den helgjutna framdelen. Precisa och inget obehagligt flex i systemet. Rekommenderas starkt.

Jacobster skrev.
Dock har de inga antibots om man ska klättra alpint men jag ska testa att fixa en antibotlösning


Jag har en kompis som gjort Anti-balling-plates till sina Dart med hjälp av lika delar Oppfinnar-Jocke och schampoflaskor. Han har haft dem i ett par säsonger, fungerar tydligen utmärkt.
 
Jag använder Black Diamond Cyborg Pro. De fungerar riktigt bra. Några nackdelar är att remmarna är väldigt långa, men de går förvisso att korta av. Är nöjd med dem.

Mvh /Joel
 
Sålde mina gamla Grivel Rambo till förmån för ett par Grivel g20, som nu ligger nya i källarn å väntar på frysgrader. Medan jag väntade på de nya järnen klättrade jag med mina Alpinjärn med horisontella taggar, Grivel g10, som funkade bra på lättare turer (WI3-4), men som kom till korta när det blev riktigt brant.

Förmodligen var det min teknik som kom till korta om man ska va riktigt ärlig, men som en vän sa: Ju sämre teknik man har, desto mer hjälp behöver man av sin utrustning. Ser fram mot en provtur.
 
Jag byggde om mina G14 till monopoint i lördags. Konstaterade (inte oväntat) att det var rätt stor skillnad. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag föredrar... Det tar väl lite tid att lära sig sikta annorlunda med fötterna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.