Gissa leden

Det ska tydligen vara Robin som visar leder som jag gjort :)
Det är Anarkisten direkt, just inför kruxet , där det gällde att göra sekvensen med rätt hand. Om jag minns rätt.
(Leden går inte uppåt vänster utan vidare rätt upp där.) Jag trodde det var Döda mannen, men jag tycker mig känna igen greppen där :)
Skidlöparen kände jag inte alls igen, men skyller på att vi sprang dit och gjorde den direkt vi anlände till Henningsvaer, vid 10 tiden på kvällen efter en lång resdag. Blev överraskad över att det var en crimp/hyll-led med spricksäkringar bara. Mina handjammies gjorde ingen nytta alls :p


Inte riktigt rätt Adam, men nära. Bistaberget är rätt Anders, och Adam har faktiskt rätt i sin första gissning att det är den Döda mannen, L'homme mort. Det gäller att hålla tungan rätt i mun ;)
 
Inte riktigt rätt Adam, men nära. Bistaberget är rätt Anders, och Adam har faktiskt rätt i sin första gissning att det är den Döda mannen, L'homme mort. Det gäller att hålla tungan rätt i mun ;)

Jag började inse det igår, när jag tänkte på att det satt 3 bultar under dig....
Jaja, jag har ändå inga bra bilder :p
 
Här kommer en till. En liten ledtråd: bilden visar repa 9 av 12...
 

Bilagor

  • Björns bilder Lofoten 2010 107.jpg
    Björns bilder Lofoten 2010 107.jpg
    204 KB · Visningar: 999
Rätt! Bra gissat, men kanske uppenbart om man varit där?

Här kommer en svårare, en riktig skitrepa för att ta sig dit, men sedan den bästa klättring och klippkvalitet man kan tänka sig. Repan börjar nere i vänster hörn och följer den diagonala sprickan upp till höger:
 

Bilagor

  • Lofoten 2010 103.jpg
    Lofoten 2010 103.jpg
    94.7 KB · Visningar: 1,000
Janej, den tar jag inte. Replängd 9 av 12 var en rätt kraftig hint, men man 'må' nog ha varit där för att klippa den ändå :)

Rätt! Bra gissat, men kanske uppenbart om man varit där?

Här kommer en svårare, en riktig skitrepa för att ta sig dit, men sedan den bästa klättring och klippkvalitet man kan tänka sig. Repan börjar nere i vänster hörn och följer den diagonala sprickan upp till höger:
 
Tror leden heter nåbot i stil med cuckoo bird.. på Lofoten.


Men kan vi inte stanna lite nu.. vi har tyvärr redan två aktiva bilder igång sen innan... låt de bli färdiga först
 
Ok. Ledtråd till min bild.

Lednamnet är på ett av våra grannspråk.
Och för den som är bekant med området borde lavarna på bilden vara ledtråd nog
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.