Aprilturer 2011

Trödje - Iggön

Premiär tur i strålande sol med inslag av isbrytning!
 

Bilagor

  • IMG_1288.jpg
    IMG_1288.jpg
    46.4 KB · Visningar: 583
  • IMG_1297.jpg
    IMG_1297.jpg
    38.6 KB · Visningar: 588
Trevligt med alla turbilder. För min del blev det 20 km i Göteborgs södra skärgård. Strålande sol och svaga vindar förgyllde dagen. En del fritidsbåtar rände kors och tvärs men på Rävholmen var allt tyst och stilla. Efter en lång lunchpaus bar jag kajaken över ön och paddlade tillbaka till Fiskebäck med en hettande vårsol i ansiktet.

Gissar att Anders bil drar mindre soppa med kajaken på taket ;-)
 

Bilagor

  • Räv 1.jpg
    Räv 1.jpg
    123.8 KB · Visningar: 552
  • Räv 2.jpg
    Räv 2.jpg
    177.5 KB · Visningar: 561
Idag paddlade jag i underbart sommarväder igenom Galterösund! Det var gränsfall jag kom igenom fick hoppa ur å gå ca 10m där det var som grundast ;)

/Janne
 

Bilagor

  • Bild_2962.jpg
    Bild_2962.jpg
    62.7 KB · Visningar: 549
Söndagslunch i Rassa vikar

Efter städdag under lördagen kom belöningen söndag den 17 april. Vi paddlade hemifrån Vikgatan tillsammans med Ingvar till Rassa vikar för lunch. Härligt väder och gott i solen. Premiär inte bara för säsongen utan också för våra nya torrdräkter.
 

Bilagor

  • Paddling-12.jpg
    Paddling-12.jpg
    73.4 KB · Visningar: 531
  • Paddling-13.jpg
    Paddling-13.jpg
    83.7 KB · Visningar: 814
Mitt April...

... består av en massa kajaksittande. Började med 3 veckor på västkusten, som jag igår faktiskt kom hem ifrån. Lysekil, Smögen. Soloturer, och praktik hos Nautopp vilket ledde till en del paddling också. Vitvatten utanför Hållö med lite rockhopping och systemkamera. Underbart.
Sen blev/blir det Mälaren, 3 dagar. Varav en är gjord. Idag. 20km soft paddling med roll och lek vid bryggor. Jag värmer upp inför det stora äventyret som börjar den 24:e. Nämligen Gotland runt. Åker ner tillsammans med en polare till Visby på Söndag och ska påbörja äventyret söder ut. 38 mil, 11 dagar. Gött det. Får återkomma när jag är hemma igen med lite bilder och berättelser. Faller ju iofs inte in under denna rubrik då halva turen är i maj :p

/t
 
Re Tim Då kanske vi syns på Mälaren. Kul med att turnera runt Sverige och paddla Gotland...

Fråga var reggar ni era turer?

Jag kör just nu Runkeeper.com som fungerar bra med en smartphone dvs.
Du startar appen när du börjar paddla
Stänger av när du är framme
Får turen loggad på en websida
http://runkeeper.com/user/salgo60/activity

Kan även se vad andra paddlat som en inspiration
Bilder kan tas som laddas upp automatiskt

t9jBq


Gör jag längre turer så kör jag http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1008462
 
Re Tim Då kanske vi syns på Mälaren. Kul med att turnera runt Sverige och paddla Gotland...

Det beror nog på var du paddlar i mälaren då jag endast kommer röra mig runt strängnäs.
Det blir ju faktiskt som du säger en liten turnering runt sverige för mig. Kul och doppa sig i olika vatten. Gotland blir ett roligt och utmanande äventyr.

/t
 
Apriltur II - Järflotta med övernattning

Inledde påsken med en övernattningstur runt Järflotta i sommarkänsla. Gick hemifrån vid 17 på onsdagen och återkom vid samma tid på skärtorsdagen. Frukost i värmande sol - lycka!
M.
 

Bilagor

  • Paddling-11.jpg
    Paddling-11.jpg
    77.9 KB · Visningar: 372
  • Paddling-12.jpg
    Paddling-12.jpg
    59.2 KB · Visningar: 393
  • Paddling-13.jpg
    Paddling-13.jpg
    77.8 KB · Visningar: 375
  • Paddling-14.jpg
    Paddling-14.jpg
    100.5 KB · Visningar: 385
Påskpaddling långfredag av Karlstads Långfärdspaddlare.

Vi hade en fantastisk långfredagseftermiddag. 5 förväntansfulla paddlare samlades inför säsongpremiär på Vänern och rundadad Åsundaön, Bärön och en avstickare till Sandön.
Sol, svag vind, fri horisont tills vi paddlade hemåt i motljuset och absoluta stillheten

www.klubben.se/klp
 

Bilagor

  • 14.jpg
    14.jpg
    22.4 KB · Visningar: 342
Påskpaddling i Nyköpings skärgård

Påskpaddling med årets första övernattning mellan Långfredagen och Påskafton.
Vid starten var det mulet och tidvis lite regn, men frampå dagen soligt och alldeles underbart väder.
Vinden i ryggen både på väg ut från Nyköping och på väg hem dagen efter....
/Jampa
 

Bilagor

  • IMG_7566.jpg
    IMG_7566.jpg
    14.9 KB · Visningar: 329
  • IMG_7602.jpg
    IMG_7602.jpg
    57.8 KB · Visningar: 341
  • IMG_7652.jpg
    IMG_7652.jpg
    30.9 KB · Visningar: 334
I Skåne har det slagit ut

Det blev en övernattningstur på immeln där vi kunde följa Björkarnas och Bokarnas utslagning i realtid... För att inte tala om Vitsippemattorna :)
 

Bilagor

  • P1000157.jpg
    P1000157.jpg
    81.6 KB · Visningar: 338

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.