Lite funderingar kring 60CSx

I mailerbjudandet om uppgradering som kom idag nämns endast de nyare modellerna som kompatibla med CN8.
Min Quest finns inte med i listan men Quest 2 är med sâklart.
Överhuvudtaget är det svârt att läsa sig fram till vad som passa till vad o med vilka ev begränsningar.
Det som skrivs här pâ forumet är ju utmärkt liksom pâ andra forum, men nog skulle lite officiell information sitta fint.
 
Det är nog på listan över enheter som klarar NT som din inte finns med.
Just CN är den ver som du skall köra med...
 
Om rutorna är lika stora i CN "traditionell", som i CN NT, undrar jag hur de har tänkt på Garmin. Om alls. Då måste det ju i många lägen bli svårt att ladda in något vettigt i de äldre enheterna.

Är det någon som vet om de har tänkt komma med nya MetroGuide, eller ska man helt enkelt köpa en ny mottagare, har de tänkt sig?

Anders
 
chuck; sa:
Det är nog på listan över enheter som klarar NT som din inte finns med.
Just CN är den ver som du skall köra med...

Jo, sâ borde det ju vara, ska läsa noga igen när jag kommer hem o är lite vaknare än i morse.
 
Har man varit så urbota korkade på Garmin att man nu lancerar en GPS som inte klarar att ta mer än 256MB när det det redan finns kort av den typen på 1GB, ja då ställer jag mig starkt frågande till om man röker svampar på utveklingsavdelningen.... Där försvann i alla fall min lust att uppgradera till 60CSx..........

I övrigt en eloge till "850" för den fina förklaringen.


MVH Tony
 
Tony-Avesta; sa:
Har man varit så urbota korkade på Garmin att man nu lancerar en GPS som inte klarar att ta mer än 256MB när det det redan finns kort av den typen på 1GB, ja då ställer jag mig starkt frågande till om man röker svampar på utveklingsavdelningen.... Där försvann i alla fall min lust att uppgradera till 60CSx..........

I övrigt en eloge till "850" för den fina förklaringen.


MVH Tony

Det kanske inte är dom på utvecklingsavdelningen som styr. Det finns förmodligen en marknadsavdelning, som kanske tycker man kan lansera en ”ny” modell om ett år som kan adressera 2 GB.

Per
 
De klarar mer än 256 MB!
Jag har en 60 CSx och Sandisk 512 MB-kort och det funkar. Det kanske till och med funkar med 1 och 2 GB men det är inget som Garmin säger nåt om. Man kan ju prova.

/Svante
 
Nä, det är inte de på utvecklingsavdelningen som styr allting. De är ju de enda jag har regelbundna kontakter med, så lite av deras värld har jag fått insyn i. Visst har de åsikter, men i slutänden är det "Det här ska vi sälja - gör en sån" som gäller.

Jag har inte varit i kontakt med någon som håller på med 60CSX mer än vid något enstaka tillfälle (den fungerade bra i downtown Chicago, sa han, ett ställe som annars är nästan lögn att få mottagning på, tydligen), men iQue kommer ju också med micro-SD nu. De nissarna har jag pratat mycket med. Där är filosofin att de tänker stötta de kort som finns, men det kan ibland innebära uppgraderingar av firmware, efterhand som större kort blir tillgängliga på marknaden, så att de kan testa och verifiera att det fungerar, med olika fabrikat och kapaciteter.
På grund av att USA är överbefolkat med advokater, och den mentaliteten har förgiftat en stor del av befolkningen där, är de ytterligt försiktiga med att lova saker som de inte är säkra på. De gör tillräckligt med dumheter ändå, de är ju bara människor, men fullt så korkade som man (kanske) kan tro är de inte. Tvärtom, ofta är de ganska entusiastiska. Det har hänt att de raskt programmerat ihop en implementation på någon idé jag har trattat i dem, och sen ut och testat. Att det sen inte är alltid det blir bra, eller går att realisera, det är en annan sak.

iQue 3000 kommer, i Europa, att levereras med förprogrammerade micro-SD kort. De är på 256 MB. Intressant är att låskoden här följer kortet, inte mottagaren, så man behöver inte krångla med nya koder, om man av någon anledning byter ut GPS:n. Å andra sidan vill det till att inte tappa bort det pyttelilla kortet, för det hjälper ju inte att ha en kopia på filen. Den fungerar inte på ett annat kort.

Dumt är ju också att man alltså inte kan skaffa ett 512 MB kort, om man vill ha mer utrymme för saker som inte är relaterade till GPS, för i så fall kan ju inte kartorna fungera längre, rimligtvis.

För övrigt tackar jag för berömmet! * Rodnar klädsamt *
Anders
[Ändrat av apersson850 2006-03-01 kl 21:14]
 
Givetvis var det fel av mig att sikta med dynggrepen mot utvecklarna, då det precis som ni säger finns ett gäng marknadsförare som brukar få sista ordet tillsammans med ekonomerna....

Men när jag blir sur så kan det bli intermitent glappkontakt till höger bakre undre yttre hjärnhalva....


MVH Tony
 
Ja, nu har jag också sett att MetroGuide Europe v8 är introducerad. Alltså inte dags att kasta bort min gamla Vista ännu.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
eyck Lite intressanta kartor över Sarek med omnejd Navigering 5
backeby Lite pillande i Google Earth med fjällkarta. Navigering 16
mipert > Någon som jobbar med ArcGIS och kan ge mig lite stöd?, Jag behöver få lite koll på Navigering 6
aik_putte Lite frågor om GPS Navigering 3
Habbe Lite bättre precision! Navigering 2
Tony-Avesta MapSource och Google Earth, lite problem... Navigering 2
Tony-Avesta Lite strul med 60CSx... Navigering 4
tango lite OT: PTS lägger ut karta med alla mobilmaster på w Navigering 0
carpe.diem Jordglob - kanske lite off topic ... Navigering 9
Krux Lite GPS-micklande... Navigering 0
diamondsutra Hjälp!!!!!!(jag överdriver lite :).....) Navigering 3
Tony-Avesta Har nu pillat lite med City Select i min 60CS Navigering 8
apersson850 För lite minne i Garmin 60CS? Navigering 4
raderad04 Nu fattar jag lite... Navigering 2
mrhandley Kalibrera karta, rutter och lite mer Navigering 5
Tony_Avesta Har testat lös antenn RA45, lite frågor alltså Navigering 2
Sputink lite fel navigerat.. Navigering 2
errbe Funderingar om Garmin XT Navigering 1
Tony-Avesta Funderingar om 60CSx Colorado och kartor Navigering 2
anderse GPS-funderingar Navigering 13
pallo Funderingar ang Sendmap-Etrex Legend Navigering 10
hoistad Funderingar kring GPS industrin Navigering 13
elikalucifer Ideer kring gps-tracker för hund? Navigering 5
zeromaker Waypoints till fjäll kring Storulvån Navigering 6
Bobobo Fler tankar kring GPS på motorcykel Navigering 5
1478 Skattefråga kring Barrabes. Navigering 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.