Vilka Jägare är hårdast?

Jag var kvartermästare i lumpen 88/89, det tyckte jag var tillräckligt hårt. Om man funderar på att göra jägartjänst bara för att det är tufft och hårt, då är man ute och cyklar, man måste vara mycket mer motiverad än så för att klara av det, det Bergholm skriver "med den inställningen så kommer du att knäckas på din grundutbildning." håller jag fullständigt med om.
 
Attityder

Sällan har en omogen fråga besvarats så bra på Utsidan. De tuffaste jägarna är de som kommer hem och blir riktiga föräldrar, medmänniskor och goda kamrater. Lyckligtvis har jag träffat på sådana av många skilda nationaliteter samt fått möjligheten jobba med dem för människor som hade det riktigt dåligt.....
Väx upp yngling!

Go tur

Johan K

[Ändrat av johankse 2003-11-12 kl 07:54]
 
Korrektheten

”Man hittar alltid eskimåer som är beredda att tala om för dem som bor i Kongo hur man bäst står ut med hettan”.
Lec, Stanislaw Jerzy

Tragiskt med forumets "korrekthet", varför slå ner på ett grabbigt inlägg när man samtidigt har överseende med allsköns taffliga prylinlägg?
Ni gör mer skada än nytta, låt grabben vara.

MVH Hasse
 
Re: Korrektheten

Röksvamp; sa:
”Man hittar alltid eskimåer som är beredda att tala om för dem som bor i Kongo hur man bäst står ut med hettan”.
Lec, Stanislaw Jerzy

Tragiskt med forumets "korrekthet", varför slå ner på ett grabbigt inlägg när man samtidigt har överseende med allsköns taffliga prylinlägg?
Ni gör mer skada än nytta, låt grabben vara.

MVH Hasse

Tror inte det gör någon skada alls. Det verkar som killen har en romantiserad syn på det här med lumpen. Då gör det knappast något om man berättar hur det ligger till...eller?

/mattias
 
Re: Korrektheten

Röksvamp; sa:
”Man hittar alltid eskimåer som är beredda att tala om för dem som bor i Kongo hur man bäst står ut med hettan”.
Lec, Stanislaw Jerzy

Tragiskt med forumets "korrekthet", varför slå ner på ett grabbigt inlägg när man samtidigt har överseende med allsköns taffliga prylinlägg?
Ni gör mer skada än nytta, låt grabben vara.

MVH Hasse

Inga problem för mig.

Ibland så lyckas faktiskt inläggen ändras från trollinlägg till vettiga trådar. Det gäller bara att hålla uppe nivån. Och det gör man bäst genom att vara medveten om att det k-a-n vara frågan om ett troll samt att vara saklig.

Go tur!!
/Dalle
 
S.A.S.

Kan kanske vara något för dig.
Gubbar i 30-40 års åldern med 45 kg på ryggen som knallar runt i 30-50 km i Irakiska öknen nattetid.

Gissar att ryggsäcken nästan är lika tung som du din fjolla.

Stefan
 
Re: Jeegare?

Kirunafjällis; sa:
SSG ? -Flygbolag? Va?

hur var det nu igen med att nalla på pipan?

Hur som helst, att gå långt med ryggsäck och att se stora delar av den Svenska naturen under ett år är inte tufft utan förmånligt.. Tänk dom stackarna som inte får komma ut i den friska luften det måste vara SKITTUFFT!!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.