Cykelcross och cyklist i nöd

Varför 10-15 kg

packning? En racer skall man inte belasta i onödan blir helt enkelt en mindre njutbar cykling.

Vid lättouring bör du kunna klara dig med typ 4-6 kg inklusive väskor. Med styrväska och sadelväska får du plats med lite matsäcksmat regnkläder, sidenlakan, hygienartiklar underkläder och kan övernatta på t ex vandrarhem.

Skall du ha 15 kg packning behövs en eller flera förmodligen lite kraftigare pakethållare att sätta packväskorna på och då är en touringcykel eller en cyclocrossliknande ram mer lämpad än en racer.

Thure
 
Aftonbladet eller Expressen

Är det någon väsentlig skillnad mellan mina 72kg plus 10-15kg packning och en "opackad" cyklist på 90-100kg? /A.


I min värld nej.

Skulle jag cykla långt så ville jag inte ha rygga på mig. Angående väskor på racer så funderar jag på en av alla dessa triangelväskor att ha batterina till mina (snart) 2 st 10 watts LED.

stänkor på racern är trevligt nu på hösten. Man slipper våta kalsonger....

/Janne
 
Skulle jag cykla långt så ville jag inte ha rygga på mig. Angående väskor på racer så funderar jag på en av alla dessa triangelväskor att ha batterina till mina (snart) 2 st 10 watts LED.

Hoppas dom är av halvljus-typ..
Börjar bli allt mer vanligt att man faktiskt blir bländad av mötande cyklister.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.