Ska det bli riktigt bra så måste man göra det själv ibland. Jacka
- Trådstartare bramberg
- Start datum
Ja du kan ha rätt. Möjligen är det tyget Lagonda som avses. Men då är det förstås oklart om det är behandlat som det tyg Vulpine kallar Epic
https://www.klopman.com/catalog/corporatewear
![]()
Så det tyget som min jacka består av från Klopman är antagligen skräddarsytt för Vulpine och inte till salu till privatpersoner.
Eller sa dom något om det?
Min Bilskirner (lite kortare än Rimfaxe) sprack upp helt när jag skulle sträcka sömmen runt halsen efter tvätt. Här 200g etaprooftyget.
Trots att jag inte riktigt exakt vet när den är köpt (ca 2014) så bjuder Klättermusen på lagning.
Det jag vill säga är att jag inte använde mycket kraft alls. Tyget är underbart ur andnings och komfortsynvinkel men inte så stryktåligt. Torkar dessutom rätt långsamt.
Jag ska dock inte avråda från det tyget då jag älskar jackan.
Skulle dock vara nyfiken på ett softshelltyg som är nästan helt vindtätt med DWR (nån hyfsat miljövänlig variant), gärna med lite stretch.
Samtidigt har det börjat dyka upp jackor i tätvävd ull. Finns sånt tyg att köpa? Hur håller det?
![]()
Vanligt 40 grader, brukar köra Y3 as flytande tvättmedel och sen cottonproof. Det var inte tvätten som gjorde revan utan jag när jag skulle sträcka nacksömmen innan jag hängde upp den. Nu har jag fått den lagad, gratis av Klättermusen, efter några missförstånd sitter den en lapp utanpå, som inte syns alltför väl. Så jackan får hänga med några år till.Hej. Kan du beskriva hur du tvättat denna jacka. Maskintvätt (och i så fall vilket program)? Grader? Tvättmedel? Torktumlare? övr?
Man behöver inte sprätta upp ett klädesplagg för att kopiera mönstret. Man använder en markeringssporre. Lägg klädesplagget på ett bord, någon form av markeringspapper, upp med klädesplagget och kör med en markeringssporre.
Finns en del videos som visar hur det gårt till i detalj.