Vem avgör bedriften?

Tja sa kan man se pa det utan tvekan. Mycket likt Goran en bra smaforetagare

Angående Sträng så är ser jag honom mer som entreprenör än som klättrare. Som roddande företagare entreprenör tycker jag han ska ha credd. Han lyckas få mediaexponering i Sveriges största medier, säljer böcker och filmer etc.

Rent klätterteknist har det nog lyst igenom hos dem som är hyffsat insatt att det finns personer som är avsevärt vassare.

Men ställer du frågan i Aftonbladet vem som är Sveriges främsta klättrare som ligger han med all säkerhet i topp.

För mig saknar han dock en stor egenskap: ödmjukhet
 
Svenskar är väl utråkade och vill läsa om exotiska äventyr och bedrifter i Tv och tidningarna, ta ex Robinson i TV, varför inte göra en överlevnads såpa i de Svenska fjällen och ingen fan hade varit intresserad, nä släng ut dem på en exotisk ö och alla medel Svensson sitter klistrade som har så tråkiga och oinnehållsrika liv på spänning och upplevelser...Som arbetade två barns far är det en bedrift att stiga upp ur sängen på morgonen...Att det är en bedrift avgör jag och inte Aftonbladet!
Mats
 
Detta blir mitt sista inlagg i denna meningslosa trad fylld av fegisar. Nu nar jag aker och klattrar sa lamnar jag dorren oppen pa vid gavel sa nu kan ni hata mig bast ni vill bakom era dolda identiteter.

Starkt jobbat ynkryggar


Sjalv ska jag njuta av obestigna vaggar i Himalaya pa hog hojd och med komplex klattring i Alpin Stil.


http://g4eastface.blogspot.com/

The blog is Live from today
 
Men, är inte en av de allra äldsta och bästa råden för forumister: "Skriv aldrig inlägg på fyllan!"?

Eller var det tvärtom?
Det blir ju onekligen lite färglöst om alla tänker sig för och fegar, beter sig moget osv...

Kanske bäst jag också går och lägger mig, ska upp tidigt imorgon och borsta nån gudsförgäten klippa som Aftonbladet bara kommer skriva om ifall vi blir våldtagna av katolska präster där eller nåt. Men så är vi ju också amatörer.
 
Men, är inte en av de allra äldsta och bästa råden för forumister: "Skriv aldrig inlägg på fyllan!"?

Eller var det tvärtom?
Det blir ju onekligen lite färglöst om alla tänker sig för och fegar, beter sig moget osv...

Kanske bäst jag också går och lägger mig, ska upp tidigt imorgon och borsta nån gudsförgäten klippa som Aftonbladet bara kommer skriva om ifall vi blir våldtagna av katolska präster där eller nåt. Men så är vi ju också amatörer.

Du e rolig du Mezzner
Det gillar jag.

:)
 
Men, är inte en av de allra äldsta och bästa råden för forumister: "Skriv aldrig inlägg på fyllan!"?

Eller var det tvärtom?
Det blir ju onekligen lite färglöst om alla tänker sig för och fegar, beter sig moget osv...

Kanske bäst jag också går och lägger mig, ska upp tidigt imorgon och borsta nån gudsförgäten klippa som Aftonbladet bara kommer skriva om ifall vi blir våldtagna av katolska präster där eller nåt. Men så är vi ju också amatörer.

Jag var kanske trott men inte full. Seriost jag tar garan skiten och kritiken men posta med ditt namn det ar policy har har jag fatt forklarat for mig. Jag kritiserar FS och jag skriver under mina inlagg men nu verkar det inte sa viktigt. Ut och klattra med er.

Detta ar mitt sista inlagg i denna fraga.

Ha en bra sommar
 
Detta blir mitt sista inlagg i denna meningslosa trad fylld av fegisar. Nu nar jag aker och klattrar sa lamnar jag dorren oppen pa vid gavel sa nu kan ni hata mig bast ni vill bakom era dolda identiteter.

Starkt jobbat ynkryggar


Sjalv ska jag njuta av obestigna vaggar i Himalaya pa hog hojd och med komplex klattring i Alpin Stil.


http://g4eastface.blogspot.com/

The blog is Live from today
Haha, blev du arg för något?

Hoppas du skriver något om expeditionen, i din sedvanliga skrytsamma och dryga stil, och passar på att nedvärdera någon annan klättrare i förbifarten (du brukar inte sakna fantasi när det gäller att hitta något att anmärka på). Helst på något annat forum, som jag inte besöker :)
 
Vi ger upp

Jaha grabbar! Nu blev min tråd återigen ett forum för personangrepp och trams. Vad har privata ekonomiska transaktioner med klättring att göra. Som sagt, bedömningskriterierna är subjektiva, intressena är subjektiva och fallenheten är olika. Vi lämnar denna fråga nu tycker jag och önskar alla en trivsam frilufstid framöver. Ni som gillar dittan gör si och ni som gillar datan gör så.

Själv tänker jag försöka promenera upp på Mt Elbrus i sommar, ta en tur i svenska fjällen samt tälta på landet med småbarnen i familjen. Olika äventyr men lika roliga allihopa.

MVH
Henke Stjernström
Äkta och riktig låtsasäventyrare helt utan talang för medial uppmärksamhet.

Ps
Om någon vill bidra med lite tips inför Mt Elbrus blir jag glad om ni sänder mig ett meddelande. Ds
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GustavOh Hur avgör du idag om en säkringsperson har koll? Klättring allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.