Tältnyheter från Northstar!

Någon som hört något nytt från northstar ?
Väntar på att dom ska uppdatera sidan så att jag kan beställa 1 st Veloce :D
Skulle vara så skönt o komma ut i naturen nästa helg !!! :)
 
mått?

Önskar att de hade en mer uppdaterad sida, vore trevligt med mått o vikt på veloce och 4-manna.
samt mer bilder :)

C
 
Önskar att de hade en mer uppdaterad sida, vore trevligt med mått o vikt på veloce och 4-manna.
samt mer bilder :)

C


Ja det finns tyvärr inga mått :/ Men jag har väntat så länge nu så tänkte att det är bara o slå till :p

Veloce finns även med grön tältduk, jag mailade dom och frågade. bara o skriva det i fältet "meddelande" när man beställer. Så gjorde jag iaf, får hoppas att det fungerar ;)

Ska posta bilder så fort jag får tältet och hinner sätta upp det. Ska bli intressant o se hur dom har löst ventilationen vid fotändan ;)
 
var in och pratade med grabbarna på North Star igår. Och om allt går som planerat finns tälten i butiken på måndag!
Ett Veloce blir det för mig på måndag!!!
(vad jag förstått kommer Veloce inte att finnas i grönt, men jag kan ju ha fel...?)
 
Jaha, jag som redan förskottsbetalat. Trodde dom hade redan skickat iväg mitt tält så att jag får den innan helgen, men då får jag vänta tills nästa vecka :/
Jag hann maila dom idag om att jag gärna vill ha kolli nr, så vi får se vad dom svarar på det imorrn ;)

Jag mailade northstar i mpåndags och därifrån fick jag svar om att tältet veloce skulle finnas grönt. Aja, får väl se vad det blir. Jag skrev iaf i meddelande-fältet att jag vill ha en med grön tältduk.

Jag hoppas verkligen att jag hinner få mitt tält nästa vecka :)

Fick du någon mer intressant information ? T.ex ang ventilationen vid fotänden ?


/Samuel
 
var in och pratade med grabbarna på North Star igår. Och om allt går som planerat finns tälten i butiken på måndag!
Ett Veloce blir det för mig på måndag!!!
(vad jag förstått kommer Veloce inte att finnas i grönt, men jag kan ju ha fel...?)

Yepp, stämmer att dom får tälten på måndag - tisdag. Fick mail från dom idag.
 
Löstagbart innertält?

Någon som vet om innertältet är avtagbart? Eller sitter det permanent fast i yttertältet?
 
Senast ändrad:
Någon som vet om innertältet är avtagbart? Eller sitter det permanent fast i yttertältet?

det finns ett innertält som är avtagbart, som på wbt 2 och 3.
Om mer utrymme önskas så kan man säkert ta ner innertältet.

På deras hemsida skriver dom såhär om veloce :
Tältet är av 1-stångstyp med separat innertält (Med god ventilation/myggnät) och lämpar sig för de flesta typer av uteliv där man kan söka lä mot kraftig vind.

Du reser hela tältet komplett med innertältet vid resning.

 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslut1102 Tält från Northstar Bo och sova 134
jezz Skall jag köpa Ferret 1 ifrån Northstar? Bo och sova 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.