Gissa position

Hoppsan, en chansning som gick hem. Man såg ju inte mycket av "vaggen", ska ha lite tur ibland.

Vi fortsätter med två vattendrag som gör sällskap neröver. Vilka?

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_203.jpg
    IMGF_203.jpg
    89.3 KB · Visningar: 373

avslutad210712

Gäst
Och då ser vi att vi är vid den lilla stranden strax väster om bron över Alesätno nedanför renvaktarstugan. Och toppen vi ser är Siellatjåkka och till höger skymtar Honga.

Har rastat vid den stranden ett antal gånger för lunch.
 
Och då ser vi att vi är vid den lilla stranden strax väster om bron över Alesätno nedanför renvaktarstugan. Och toppen vi ser är Siellatjåkka och till höger skymtar Honga.

Har rastat vid den stranden ett antal gånger för lunch.

Alldeles riktigt!

Jag misstänkte att det skulle vara lite enklare när solen inte bländar ut Siellatjåkkas karakteristiska profil.
 

avslutad210712

Gäst
Alldeles riktigt!

Jag misstänkte att det skulle vara lite enklare när solen inte bländar ut Siellatjåkkas karakteristiska profil.

Var själva stranden och det lilla fallet i bakgrunden som jag kände igen direkt.

Återkommer i morgon och nu j*vlar skall alla som lägger ut svåra bilder få svettas. Kanske... *L*
 

avslutad210712

Gäst
Näää jag ångrar mig. Lägger upp en hyfsat lätt bild om man passerat där vilket troligen ett antal av fjällrävarna på Utsidan gjort. Har man inte passerat här kanske den överlever ett tag dvs en dag.
 

Bilagor

  • 20170807-163157-00-a99.jpg
    20170807-163157-00-a99.jpg
    43.5 KB · Visningar: 212
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.