Tre anläggningar - ett liftkort

Idre Fjäll, Idre Himmelfjäll och Fjätervålen går ihop om ett gemensamt skipass. Tillsammans blir det totalt 77 nedfarter av hög kvalitet och variation till alla skidfantaster.

Aldrig har det kunnat erbjudas sådan bredd och kvalitet i Idreområdet som till denna vinter.

Skidområdena kompletterar varandra på ett bra sätt och tillsammans kommer vi erbjuda riktigt bra skidåkning för hela familjen” säger Andreas Starenhed, VD på Idre Fjäll.

Det är tre helt olika typer av skidanläggningar med Idre Fjäll som den alpina giganten i Idre med över 50 års historia som en av de absolut största aktörerna inom skidåkning i Sverige. Fjätervålen som erbjuder skidåkning av hög internationell klass med Idre-områdets högsta topp och långa, breda nedfarter, och slutligen Idre Himmelfjäll som nykomlingen med långa slingrande skogsnedfarter.

”Jag är oerhört glad och tacksam för att vi redan nu under Idre Himmelfjälls premiärvinter, kan samlas med en gemensam satsning på ett Idre-pass för alla tre anläggningar” säger Torbjörn Wallin, VD för Idre Himmelfjäll.

”Fjätervålen och Idre Fjäll har sedan många år tillbaka haft ett givande samarbete med ett gemensamt skipass. Att vi till den här vintersäsongen kan addera Idre Himmelfjäll ser jag som ytterligare ett positivt steg i vår gemensamma resa att bygga en framgångsrik destination. Tillsammans blir vi starkare”, avslutar Hans Ericsson, VD på Fjätervålen.

Elbrus Race

Efter att ha läst sloganen att "You can´t Race any higher in Europe" och med en brinnande längtan efter att äntligen få stå på Europas högsta berg, ... 3 kommentarer

En apriltur - vintersolo

En apriltur på Palkatjåhkka 2002m, Palkapakte 1951m og med travers av Pårtetjåhkka 2005m. 2 kommentarer
En artikel om alpin skidåkning i Libanon. 1 kommentar
En göteborgare och stockholmare ska lära sig åka utför, vistas i bergen på vintern och lära sig undvika laviner. 4 kommentarer

Gran Paradiso

Sju steg till paradiset. Det är inte fler enligt en italiensk komediförfattare. Med inspiration från hans bestigning beskrivs här hur de sju stegen ... 3 kommentarer