underställ - tips från tyskland - nya utveckling

Frågan om rätt underställ har en långt tradition och så gå utvecklingen vidare. Jag ska berätta om nya trenden i tyskland.
Där komma tva välkännt producenter för strumpar med nya underställ.

a) Företaget „Falke“ har ett nytt „superunderställ“ helt i konstfiber. Det är en stretchig material. På firsta gången i handen kännas det för mycket liksom plast, och man tycker att det understället är för litet för den angivna storlek. Men firsta intrygg ändra sig på kroppen. I testerna berätta alla att det där understället har mycket brå pasform. Det ligger på kroppen liksom en andra huden. Absolut perfekt, ingen störande sömnar.
Där finns en mångfaltig kollektion för man och kvinna i olika färg. Tröja med kort och lång arm. Byxar är inte unisex men för mannen också utan gylf. Priserna är lite högra än vanliga superunderställ. Om du vill du kann beställa via internet: http://www.sportscheck.de. - online-shop suchen – skriv in -falke- sen komma 5 sidor med sockor och underställ

b) Andra företaget är „Ergee“. Där finns leggins speciell för kille och herrar. Det är en relativ tunn och härlig mjuk material vilket ligger smidig på benen. Leggins är ribbstickad utan sömnar längs benen. Du kann välja mellan två olika modeller: utan feller med fot. På sistnämda spåra du den tunna innestrumpor. Ergee leggins är perfekt med t.ex. långa och halvlånga löper- eller cykel-tights eller för vandringar med knickers.
Materialens fördel är att det lukta mycket mindere än vanliga superunderställ. Alla leggins är med gylf och där finns över tio olika färg. Storleksystem är lite konstig: 46-48 , 50-52 är för kille mellan 165 –175cm 52-54 behöver du till 185cm kroppsstorlek 56-58 är best om du är större än 185 cm. Priset är med ca. 220 SEK liksom Craft underställ.
Om du är interesserad, du kann bställa under http://www.warntex.de
(online-shop, Bekleidung, Unterwäsche –Strümpfe. )


Klassika underställ i naturens material upplver än renässans, trots det är inte så slitstark och relativ dyrt. Men brå kvalitet håller också mera år och behåglighet är oöverträffligt.

c) Om du tycker om underställ i naturmaterial liksom ylle, siden eller blandning så jag rekommendera en textil-affär i närheten från Stuttgart. Under http://www.assmus-natur.de få du katalogen. Den måste man har, för att se fullständigt sortiment. Webshoppen är lite tråkig, det är bara möjligt att beställa katalogen och allar varor via internet.
Assmus har största urval av underställ i naturmaterial jag känner och det gäller för damer och herrar, barn och småbarn.
Där finnes rena sidenunderställ, helt ylleunderställ i olika tjockhet, lika så blandning av ull och siden. Ullunderställ kliar inte, töja lite ut (det finns på ingen annat producent, och det är bra för passformen) och sitta perfekt påkroppen. Mest kann du välja mella kortarmed och långarmed undertröja, långkalsonger, kalsonger med korta ben eller boxermodell på samma typer.

Synpunkt:– Det är skönt att det finns korta kalsonger i ylle. Alla säger och skriver – undvikt bomull närmast kroppen- och mest har vanliga bomullskalsonger under långkalsonger. Så hittar man här en alternativ.
Normal räker det att har långskalsonger direkt på kroppen (så rekommendera det t.ex. ullfrotte) man det betyder att man behöver mera långskalsonger att byta. Jag testade det och måste säger att det är mycket bekvämt -

Underställ från Assmus finns i naturvit, svart, röd, blå. Om du söker en underställ i 100% ull liksam tjock kvalitet än 400g/m2 från ullfrotte så tittar på Artikel katalogen sidan 189 „Winterwäsche“
Mest produkter är med utgångmaterial från ekologisk odlat djuren. Så plaggens priser ligger jämförlig Ullfrotte, Ulvang,Devold, Lundhags – lite dyrare an Aclima, Janus, Sidenselma, Ruskovilla
Jag kann säger: Vem hittar inte rätt underställ i naturmaterial på Assmus, hittar den nagonstans.

Förlåt – jag är inte perfekt med svensk språk – men jag hoppa du profitera från tippsen. mvh
 
Intressant, tack för att du tar dig tid att tipsa!

Din svenska är mycket bra, 100% av budskapet kommer fram. Du använder en lättförstålig och effektiv meningsbyggnad som gör texten lättläst.
 
Hej Michael, Hej alla,
tyvär finns ingen engelska sidan på engelska, men det är lätt att hitta rätt på tyska (ull, ylle = Wolle, siden = Seide, kalsonger = Unterhose, undertröja = Unterhemd)
Jag personlugen rekommendera Assmus - beställ katalogen

Warntex har nya hemsida: http://www.warntex.com

mvh Uwe
 
crazy; sa:
Synd att sajterna inte har engelskt alternativ. Jag är på jakt efter ett nytt underställ då jag tröttnat på mitt craft.

Är det något särskilt som är intressant kanske jag bistå med översättning om det inte är alltför mkt text.
 
crazy; sa:
Synd att sajterna inte har engelskt alternativ
Min tyska är också mycket dålig, trots fyra läsårs undervisning. Har du testat tex. http://www.google.com/language_tools?hl=en ? Inte bra men det brukar gå att förstå resultatet. När det väl är dags att beställa känns det som att spela "rysk-roulette-light". Ibland undrar jag om besparingen motiverar risken att beställa fel.

För min del var det intressant att få veta vad som händer på en annan marknad, även om jag inte kommer beställa något just nu. Jag har uppfattningen att många bra produkter av olika anledningar stannar på en marknad trots att de rimligen borde sälja bra även i andra länder.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Oskar R. Tips på KLIFRIA underställ Kläder 5
Siggan Tips på BRA underställ? Kläder 51
belcanto 100% merinoull i underställ? Kläder 45
vandrafjäll Jag har släppt en film om det jag skidar i, underställ Devold och Klättermusens skalkläder. Kläder 1
Chevalier Varför färre underställ med polokrage? Kläder 10
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
SankaBoy Underställ i helst bambu av längre modell Kläder 31
triptrapp Fjällräven bergtagen underställ Kläder 3
Wolfred Underställ Kläder 3
Almasfar Råd om underställ Devold/Woolpower Kläder 8
Koga Signature Thermo-underställ. Kläder 11
storskogen Sökes: Underställ (baslager) med hel dragkedja Kläder 2
Tobias.H Underställ - Woolpower LITE eller 200g Kläder 7
murakami Underställ Haglöfs Kläder 7
Silver Fang Vilken underställ till vandring Kläder 18
Seebra Underställ, temperatur och fukttransport Kläder 33
skral Underställ för 4700 - nån som är sugen? Kläder 22
Moga Underställ i linne, hur bra är det? Kläder 7
staffan.rosvall Underställ med lång passform? Kläder 8
miaz onesie / one piece underställ/pyjamas i tjockt material Kläder 17
fotografiskt Riktigt varmt underställ Kläder 16
Urwaldjaeger Woolpower-underställ att sova i Kläder 14
EricG Vilket underställ? - Trött på att vela mer! Kläder 38
Foss Kläder (underställ) till Öppet spår Kläder 0
Mattias1981 Prisvärt underställ?? Kläder 11
pelka Merinoull underställ? Kläder 64
Pellepelikan Underställ, Ull eller syntet? Kläder 16
orjanraberg Underställ i Coolmax? Kläder 2
sverigeturist Underställ inaturmaterial Kläder 11
Demogorgon Underställ Kläder 9
filippus Underställ, byxa och ryggsäck Kläder 6
AndersOleander Tvätt av underställ i merinoull Kläder 7
fuzzyl underställ sommartid?! Kläder 25
DonnieD Nytt underställ, Under Armour? Kläder 31
Sph1nx Underställ i syntet+ull Kläder 16
oberg_niklas Underställ i ylle eller delar där av Kläder 30
xtrem Ull underställ inför vintern! Kläder 2
sajberjohan Taigas Underställ Kläder 0
Gotlandrunt Mörkblått underställ med vita ränder Kläder 2
henkepenke86 Var köpa Helly Hansens underställ i Göteborg? Kläder 2
grodanbolle Ullmax underställ, vikt? Kläder 43
zvalan Underställ i siden/ull kombination? Kläder 12
glanne Klättermusens ull-underställ Kläder 1
Egel Devold underställ Kläder 3
bouic Underställ i Ull Kläder 16
sajberjohan Underställ av ylle Kläder 16
cayenne Bra underställ? Kläder 19
sandwichman underställ i coolmax? Kläder 1
Picolina McKinnley som underställ Kläder 6
david78 Underställ för barn? Kläder 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.