Myggmedel

Var köpa?

Nån som vet var man kan köpa "Nordic Summer" i Stockholm? Är det nån kedja som har Wilmas produkter i övriga landet?

--andreas
 
Off!

Jag köpte den finska versionen av Off! för några år sedan. Den var grymt effektiv mot mygg, men ledde också till att jag satte ett fingeravtryck i plasten på instrumentbrädan i bilen. Den variant av Off! som säljs i Sverige nuförtiden är inte lika effektiv.

Jag tycker att djungelolja fungerar förvånansvärt bra, både mot mygg och knott vilket inte alla myggmedel gör. Nordic summer i solsken är ingen höjdare, jag har erfarenheter av att det ger kraftig solbränna och kan tendera att bränna fast i huden.
 
Bor i England och jag kan bara säga att svaret på mygg problemet heter DEET!

Jag tror att det har blivit förbjudet i Sverige pga att det är cancer framkallande, men man får prioritera!
 
mydeza; sa:
Bor i England och jag kan bara säga att svaret på mygg problemet heter DEET!

Jag tror att det har blivit förbjudet i Sverige pga att det är cancer framkallande, men man får prioritera!

Det vill jag lova.. DEET(N,N-Dietyl-m-toluamid) e väl om jag inte e felinformerad den verksamma delen i de flesta antimyggmedel, DEET e inte förbjudet men det finns nog någon form av övre gräns som ligger runt 20%..
 
Hmm, så jag skall ta det lite lugnt med den som det står 90 % på då? Till vargdags är det 55 % som gäller.. INTE EN MYGGA I SIKTE!!!
 
Det var mig en ful mygga FJS, har ni såna därute i skogen..?

Tror inte det är värt att köra med myggmedel med så höga halter av DEET i Sverige.. Möjligen kan det motiveras om man ska befinna sig i tropiska områden med mycket malaria, då man verkligen inte vill bli stucken.. I Sverige är det ju tämligen riskfritt med myggstick och de tillåtna medel som finns på marknaden är tillräckligt effektiva!

/Dave
 
Lifesystems medel med 100% DEET verkar ännu häftigare... ;)

/Fredrik, som har en flaska med Lifesystems 50-procentiga hemma...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.