Myggmedel?

50/50

Djungelolja och bäckoljan blandat 50/50 är bäst inget snack om saken. Har provat allt ute i lapplands myrmarker i över 20 år.


Har en gammal burk djungelolja från före dom blev sämre p.g.a. Regeringens nya lagar, den är OVÄRDELIG..

(dom har inga mygg i centrala Stockholm) Istället får vi som har mygg överallt lida för det. Det borde vara upp till personen som använder medlet, inte någon storebors/övervakar stat!
 
Natur...

Vill använda naturen kan man ju alltid gnida in sig i växten, rölleka. Kanske inte världens bästa men det är gratis! =)
 
Re: 50/50

Rafe; sa:
(dom har inga mygg i centrala Stockholm) Istället får vi som har mygg överallt lida för det. Det borde vara upp till personen som använder medlet, inte någon storebors/övervakar stat!

Kom inte och gnäll sedan när du åkt på Cancer och kötiderna är långa för behandlingen som vi Stockholmare betalar för via Robin Hood skatten.

Annars är Wilmas beckolja bäst.
 
Re: Re: 50/50

crazy; sa:
Kom inte och gnäll sedan när du åkt på Cancer och kötiderna är långa för behandlingen som vi Stockholmare betalar för via Robin Hood skatten.

Tsssss, det är vi icke-08:eek:r som betalar utbildningen till en massa wannabes som måste till Ståkkhålm för att finna lyckan, utan dom, inga pengar till er ;)

För övrigt slår jag ett slag för den välbeprövade Djungeloljan.

/Martin
 
jonsa; sa:
Jättebra att alla har sina egna favoriter!
Men vilka är sämst? Vilka medel ska man undvika?

Eftersom denna tråd verkar handla om landsbyggden vs. Stockholm så tror jag inte att du kommer att få något vettigt svar..

Personligen så har jag under åren provat många kända och mindre kända märken. Det jag kan säga är att köp något av de mer renomerade märkena så klarar du dig bra. Det är även så att olika produkter verkar fungera olika bra på olika personer, vissa e mer känsliga än andra..

Kontentan är följande: Köp med dig 2 olika märken och prova vilket som funkar för dig.. Chansen att det blir bra blir ju dubbelt så stor som om du har endast en sort med dig.
 
Allergimedel

Hur fungerar allergimedel? Jag vet ju att de inte skrämmer myggen men vad jag har hört så skall de dämpa klådan. Nån som vet mer?
 
fler alternativ

Någon nämnde Röleka som myggmedel. När det handlar om växter finns det fler olika alternativ att exprementera med. Tex: Malört, Rosmarin, olika sorters Mynta, Kamomill och Anis. Det är bara att prova sej fram. De kan också fungera om man lägger dem på elden eller i glöden.

/G
 
Jag föredrar att använda myggnät och hatt för att skydda huvudet. För händerna använde jag beckolja i sommras. Jag råkade dock ut för att den började läcka så neccesär, tandborste, skavsårsplåster mm började lukta tjära. Det verkar dock inte vara ett problem som fler har råkat ut för. Kommer ändå prova Nordic summer i år.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.